تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
فرماندار ویژه لارستان از 2 واحد تولیدی در دست احداث حوزه جهاد کشاورزی لارستان بازدید کرد
20 فروردين 1400   10:09:21 |  اقتصاد > 
فرماندار ویژه لارستان از 2 واحد تولیدی در دست احداث حوزه جهاد کشاورزی لارستان بازدید کرد

با بهره برداری این واحدهای تولیدی برای بیش از 300 نفر شغل ایجاد می شود.

 به گزارش عصرنامه لارستان و به نقل روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و بمنظور حمایت از تولید کنندگان و رفع موانع، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به همراه احسان طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و روسای ادارات صمت، جهاد کشاورزی، امور آب و منابع طبیعی شهرستان از2 واحد تولیدی در دست احداث حوزه جهاد کشاورزی لارستان بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت احداث این واحدهای تولیدی قرار گرفت.
 
 
اولین مجموعه ای که فرماندار از آن بازدید کرد، مجموعه تولیدی پرورش قارچ خوراکی تک چین لارستان در دشت لاغر شهر لار بود.
 
 
این مجموعه که 95 در صد پیشرفت فیزیکی را به همراه دارد، در زمینی به مساحت ۶  هزار متر مربع با زیربنای 2300 متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده است.
 
 
اين مجموعه داراي 8 سالن توليد با ظرفيت توليد 220 تن قارچ در سال مي باشد و پیش بینی می شود با بهره برداری این مجموعه برای ۲۰ نفر بصورت مستقیم شعل ایجاد شود.
 
 
در اين بازدید در مورد مشکل جاده دسترسی این مجموعه بحث و تبادل نظر شد که مقرر گردید در یک جلسه تخصصی با حضور ادارات ذیربط  تصميماتي اتخاذ شود.
 
 
فرماندار ویژه لارستان در ادامه از شهرک گلخانه ای تعاونی منتظران پویا کورده لارستان هم بازدید به عمل آورد.
 
 
این مجموعه 50 هکتاری، هم اکنون 45 در صد پیشرفت فیزکی دارد و در حال حاضر کارتسطیح، فنس کشی، برق رسانی و آبرسانی در آن انجام شده است که در آینده ای نزدیک در این مجموعه سبزی و صیفی جات تولید می شود.
 
 
در صورت  بهره برداری این شهرک گلخانه ای، پیش بینی می شود سالیانه 10 هزار تن سبزی و صیفی جات تولید و  برای بیش از 300 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شود.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، برای این شهرک گلخانه ای هم تاکنون بالغ بر 170 میلیارد ریال هزینه شده است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: