تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
«جان‌بخشی» شهر لار با مشارکت هنرمندان کلید خورد
21 اسفند 1400   11:11:13 |  شهرستانها > لارستان
«جان‌بخشی» شهر لار با مشارکت هنرمندان کلید خورد

احساس آرامش خاطر، نشاط و وجود و حس سرزندگي؛ يکي از نيازهاي روحي انسان و مهم‌ترين شاخصه‌های کيفيت فضای شهری است. انبوهي از فضاهاي دل‌مرده، سرد و بي‌روح در شهرها تحت تاثير ناهمگوني و آلودگي ‌هاي بصري و به دور از هر گونه زيبايي و مطلوبيت، هيچ‌گونه معنا، مفهوم و عملکردي را القاء نمي‌کنند. امروزه سيما و منظر شهرها تحت تاثير اين اغتشاشات بصري، چهره‌اي ناخوشايند و نامطلوب يافته‌اند که هيچ‌گونه جذابيت و زيبايي در آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ نرجس معتقد مسئول زیباسازی شهری شهرداری لار می‌گوید: بنا داریم رویدادی تحت عنوان «جان بخشی» را برگزار کنیم. ایده برگزاری این رویداد همراه با کیفیت مطلوب، از روزهای نخست انتصاب شهردار جدید مطرح شده است.

 

معتقد می‌گوید: این رویداد با دعوت از هنرمندان شهر برای جان‌بخشی به اثاثه شهری، کافوهای مخابرات، تیرهای چراغ برق، جعبه‌های برق، نیمکت‌ها و… با هدف اجرای طرح‌های خلاقانه صورت می‌پذیرد.

 

این مسئول زیباسازی شهری می‌گوید: این بار شهرداری لار به سراغ کافوهای مخابرات رفته و با هنرمندی یکی از نقاشان شهر؛ جعبه‌های فلزی که در پیاده‌روهای شهری جا خوش کرده‌اند به‌طور چشم‌نواز و خلاقانه رنگ‌آمیزی شده است.

 

به گفته این کارشناس فضای شهری، اجرای این پروژه از خیابان آیت‌الله خامنه‌ای شهر لار آغاز شده و تاکنون ۹ عدد از کافوهای مخابرات با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون ریال به‌طور هنرمندانهای رنگ‌آمیزی شده که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

 

نرجس معتقد می‌گوید، این طرح در دیگر خیابان‌های اصلی شهر نیز ادامه دارد و استفاده از طرح‌های متنوع با حفظ رنگ زمینه که از استانداردهای شرکت مخابرات می‌باشد در دستور کار قرار گرفته است.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: