تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
معاون مدیرکل و مدیر جدید آموزش و پرورش لارستان منصوب شد
16 اسفند 1401   12:02:00 |  شهرستانها > لارستان
معاون مدیرکل و مدیر جدید آموزش و پرورش لارستان منصوب شد

نظام پورشمسی: طی آئینی معاون مدیرکل و مدیر جدید آموزش و پرورش لارستان منصوب شد.

طی آئینی با حضور مدیران ارشد لارستان و برخی از مدیران آموزش‌وپرورش فارس، مدیران سابق و جدید آموزش و پرورش لارستان تودیع و معارفه شدند.

در این مراسم، حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم  اظهار داشت: توجه به مساله پرورش و ایمان دانش آموان باید در کنار تعلیم علم با جدیت و قوت و با حساسیت دنبال شود.

وی آموزش و پرورش را تاثیرگذارترین و با ارج ترین دستگاه های حاکمیتی و اجرایی و آموزشی در جامعه دانست و گفت: باید مراقب برخی رخنه ها و آسیب های بیرونی و از درون به این دستگاه عظیم باشیم.

موسوی خرم بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول بنیادین در همه شاخص ها و ابعاد آن تاکید کرد و گفت: در این راستا و با وجود الگوهای ارزشمند اخلاقی، دینی ، انسانی و اسلامی و بزرگان و ظرفیت های متعدد در حوزه های مختلف نباید دست به دامن برخی مبانی و مسایل و فرهنگ های وارداتی از غرب شویم.

وی علم و دانش افزایی بدون پشتوانه ایمان و کمرنگ شدن حوزه پرورش را بزرگترین آسیب به بدنه آموزش و پرورش و اولیا و دانش آموزان دانست و گفت: ایمان عامل محرک درونی و بازدارنده انسان از بروز خیانت است و فرد را به سمت حرکت های تحولی سوق می دهد.

موسوی خرم با اشاره به روز معلم و شهادت متفکر بزرگ شهید مرتضی مطهری نیز گفت: این عالم و اندیشمند و متفکر بزرگ اسلامی یکی عالم و اندیشمند بی نظیر در پیاده سازی و نهادینه کردن مکتب و جهاد تبیین به معنای واقعی کلمه بود.

امام جمعه لار تصریح کرد: شهید مطهری با دو رویکرد و راهبرد مهم یکی زمان شناسی و دیگری مقابله با تفکرات التقاطی و متحجرانه خدمات ارزشمندی را به نسل های با ایمان و آینده این نظام به یادگار گذاشته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان هم گفت: امروزه یکی از خلاء های اساسی در نظام جمهوری اسلامی کمبود نیروهای در تراز انقلاب اسلامی است که تحقق این مهم به عنوان یکی از رسالت های سنگین آموزش و پرورش و بر عهده این نهاد است.

داریوش دهقان افزود: بسیاری از انتظارات و تحقق آرمان ها و آرزوهای بزرگ امام راحل و این نظام الهی تنها از طریق نهاد ارزشمند و تاثیرگذار آموزش و پرورش ممکن است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با اهداف خاص و مکتب ایده آل و مکانیسم ها و اصول و آرمان هایش نیازمند نیروهایی در تراز و جایگاه خود است که آموزش و پرورش می تواند در این راستا و برای محقق ساختن این هدف بزرگ گام بردارد.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش وپرورش فارس گفت: باید از اصحاب تعلیم و تربیت در زمینه پرورش انسان های پاکی که به عنوان امانت به دست ما سپرده اند گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه عید سعید فطر بازگشت انسان به فطرت پاک خود می باشد گفت: خدا را شاکرم که لباس فاخر معلمی را بر قامتم آراست تا سوختن و افروختن را به جای ثروت اندوختن بیاموزم.

پورجعفر افزود: اعتقاد من بر این است که خداوند انسان را آفریده تا او را به کمال برساند و در این بین هیچ کس جز معلم نمی تواند انسان را به کمال برساند پس معلمان و اصحاب تعلیم و تربیت از بندگان برگزیده خداوند هستند.

وی با اشاره به اینکه هر آن چه که صرف تعلیم و تربیت ، دانش و دانایی می شود هزینه نیست بلکه سرمایه است گفت: آموزش بهانه ای است برای پرورش و تعلیم نردبانی برای بالا رفتن و رسیدن به قله رفیع تربیت است.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش وپرورش فارس افزود: باید از اصحاب تعلیم و تربیت در زمینه پرورش انسان های پاکی که به عنوان امانت به دست ما سپرده اند گام برداریم.

پورجعفر با اشاره به جریان شهادت شهید رجایی و اینکه ایشان از افراد خوش نام و خوش خدمت جامعه بودند گفت: مهم نیست ما چند سال خدمت کرده ایم مهم فرآیند و کیفیت خدمتی است که در این مدت انجام می دهیم.

وی گفت: در چهل و سه سال گذشته انقلاب نشان داده شده که هر گاه هرجا حرف از همدلی، همراهی و هم افزایی بوده است توفیقاتی نصیب نظام، مردم و انقلاب شده است و هر جا حرف از جریانات سیاسی و قومیت گرایی بوده متاسفانه روزنه ایی برای ورود دشمن ایجاد شده است.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش وپرورش فارس با اشاره به اینکه دغدغه مدیر کل آموزش و پرورش فارس دغدغه خدمت صادقانه است گفت: بایستی همه ما ایشان را همراهی کنیم تا بتوانیم شان و جایگاه تعلیم و تربیت را در استان فارس ارتقاء دهیم.

درپایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مهدی اسماعیلی معاون مدیر کل و مدیر سابق اداره آموزش وپرورش لارستان، عبدالحمید اخوان به سمت معاون مدیر کل و مدیر جدید این اداره منصوب شد.

اخوان ساکن لارستان و دارای کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه خواجه نصیر، مدرس دوره روخوانی و تجوید قرآن کریم و استخدام آموزش و پرورش است که پیش از این معاون آموزشی آموزشگاه تیزهوشان شهر لار بوده است.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: