تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
بودجه عمرانی ۱۴۰۱ گراش با رشد۸۸ درصدی به حدود ۴۸ میلیارد تومان رسید
7 خرداد 1401   11:08:51 |  شهرستانها > گراش
بودجه عمرانی ۱۴۰۱ گراش با رشد۸۸ درصدی به حدود ۴۸ میلیارد تومان رسید

فاطمه خوشرو: فرماندار گراش فارس گفت: اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال ۱۴۰۱ با ۸۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۴۷۶ میلیارد ریال رسید.

محمود طاهرزاده در در کمیته برنامه ریزی گراش اظهار داشت: این میزان افزایش از سه منبع شامل سه درصد نفت وگاز، تملک و دارایی های سرمایه ای و توازن بود که بین دستگاه های مختلف توزیع شده است.

طاهرزاده با بیان اینکه اولویت تخصیص بودجه با طرح های نیمه تمام شهرستان است، گفت: یکی از نکات بارزو شاخص بودجه سال ۱۴۰۱، در سطح ملی و استانی توجه به مناطق روستایی و محروم است که این مهم باید به طور جدی در دستورکار مدیران قرار گیرد.

وی به اشاره به سیاست های راهبردی دولت سیزدهم درنحوه تخصیص بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: توزیع اعتبارات امسال با اولویت محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت‌ها و توجه به مناطق کم برخوردار و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام است.

فرماندار گراش گفت: راه‌های روستایی اَرَد- مز، زینل آباد و خلیلی، احداث جاده چک چک، آبرسانی به ارد و روستای زینل آباد، تامین آب آشامیدنی مجموعه فداغ، احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی شهر گراش و تکمیل و تجهیز مراکز بهداشت در حوزه شهری و روستایی از جمله پروژه های اولویت دار این شهرستان در توزیع اعتبارات امسال است.

وی یادآور شد: تکمیل و شتابب بخشی در اجرای زمین‌های چمن مصنوعی پنج روستای بخش مرکزی، تکمیل مجموعه ورزشی محبی گراش، تجهیز مدارس سطح شهرستان و همچنین ایجاد زیرساخت ها و توسعه شهرک صنعتی از دیگر  پروژه های عمرانی و مورد توجه در توزیع بودجه سال جاری خواهد بود.

وی با گلایه از عدم جذب کامل اعتبارات عمرانی در سال ۱۴۰۰ و کم کاری برخی از دستگاه های اجرایی، گفت: بودجه سال گذشته افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته بود که کمتر از ۵۰ درصد آن جذب شد.

وی با بیان اینکه الزامات قانونی و سیاست های شهرستان در توزیع اعتبارات لحاظ شده است، افزود: توزیع اعتبارات بر اساس عدالت و اولویت بندی پروژه‌های عمرانی و با نگاه تحول آفرین بین دستگاه‌های اجرایی  توزیع شده است.

فرماندار گراش با اشاره به ضرورت کار جهادی و تلاش شبانه روزی برای زدودن محرومیت از چهره شهرستان به ویژه در مناطق روستایی، گفت: کم کاری در جذب اعتبارات دولتی از هیچ دستگاه اجرایی پذیرفتنی نیست.

وی گفت: می طلبد همه مدیران شهرستانی هم راستا با سیاست های دولت در رفع مشکلات مردم و توسعه و پیشرفت گراش حضور میدانی و عملیاتی در صحنه های مختلف به ویژه کارهای عمرانی داشته باشند.

رئیس شورای برنامه ریزی شهرستان گراش تصریح کرد: بدون شک جذب کامل بودجه شهرستان را در مسیر توسعه قرار می‌دهد و در این راستا باید از ظرفیت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم بهره برد.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: