تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
بارش‌های تابستان امسال ۱۲۴ میلیارد ریال به کشاورزی گراش خسارت زد
17 تير 1401   01:14:21 |  شهرستانها > گراش
بارش‌های تابستان امسال ۱۲۴ میلیارد ریال به کشاورزی گراش خسارت زد

خاطره پورشمسی: مدیر جهاد کشاورزی گراش فارس گفت: بارش های تابستانه و سیل آسای اوایل مردادماه امسال بر اساس برآورد اولیه رقمی افزون بر ۱۲۴ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و زیرساخت های آن وارد کرد.

حسن مرادی افزود: بخش عمده خسارت‌ها به ترتیب مربوط به محصولات باغی  و زراعی این شهرستان بوده است.

 وی بیان کرد: ۹۹ میلیارد ریال از این میزان خسارت به بخش باغبانی شامل نخیلات و باغ های مرکبات و ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هم به بخش زراعت از جمله پنبه و کنجد در این شهرستان خسارت وارد شده است.

مرادی یادآور شد: با توجه به اینکه بیمه محصولات کشاورزی راهکار جبران خسارت کشاورزان در زمان بروز حوادث است،  از کشاورزان و دامداران شهرستان خواست نسبت به بیمه محصولات خود در اسرع وقت اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: در مجموع  سالانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار انواع صیفی پاییزه و تابستانه در این شهرستان کشت می شود.

وی بیان کرد: سالانه افزون بر ۵۳ هزار تن انواع محصولات جالیزی در شهرستان گراش و در فصول مختلف سال برداشت می شود که نقش مهمی در تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش قیمت های محصولات دارد.

شهرستان گراش دارای حدود ۱۲هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است؛این شهرستان در فاصله ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: