تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
اعتبارات عمرانی امسال در اِوَز فارس ۱۰۰ درصد افزایش یافت
3 مرداد 1401   08:17:37 |  شهرستانها > اوز
اعتبارات عمرانی امسال در اِوَز فارس ۱۰۰ درصد افزایش یافت

خاطره پورشمسی: فرماندار اوز فارس گفت که میزان اعتبارات عمرانی سال جاری در قالب استانی، سه درصد نفت و توازن این شهرستان با رشدی ۱۰۰ درصدی نسبت به سال قبل به رقمی حدود ۴۲۶ میلیارد ریال رسید.

محمد محمدی بدون اشاره به میزان اعتبارات عمرانی سال قبل در این شهرستان ، افزود: این میزان اعتبار با توجه به شاخص ها و ضرورت ها و نیازهای شهرستان بین دستگاه های مختلف اجرایی توزیع شد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان تخصیص اعتبارات عمرانی سال جاری در شهرستان اوز با توجه به نیاز مردم و مشکل همیشگی کمبود منابع آبی در حوزه شرب، صنعت و کشاورزی به طرح های آبرسانی و کاهش مشکلات این حوزه بوده است.

محمدی با بیان اینکه یکی از چالش های اساسی بیش از تخصیص و پیش بینی اعتبار تلاش برای جذب اعتبارات در حوزه های مختلف است ، گفت: بر اساس تصمیم کمیته برنامه ریزی شهرستان مدیران و نهادهای اجرایی که سال گذشته توانستند اعتبارات بیشتری در سطح استانی و ملی جذب کنند امسال هم در توزیع بودجه عمرانی سهم بیشتری داشتند.

وی همچنین از جمله شاخص های ارزیابی مدیران در دستگاه های مختلف اجرایی شهرستان اوز را جذب اعتبارات بیشتر در سطح ملی و استانی دانست و گفت: هر مدیری که در این راستا کوتاهی و سهل انگاری داشته باشد باید پاسخگو باشد.

محمدی یادآور شد: یکی از ملاک های اصلی برای ادامه کار مدیران در شهرستان جذب و تامین اعتبارات از محل ها و روش های مختلف است.

فرماندار اوز تصریح کرد: همچنین امسال و با توجه به قانون بودجه سال جاری شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی سهمی در تخصیص اعتبارات ندارند و تنها از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده می توانند سهمی از بودجه و از این محل را دریافت کنند.

شهرستان اوز با پیشینه‌ای تاریخی و با بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه در سایه همکاری و مشارکت دولت و خیرین و افراد نیک‌اندیش منطقه روی ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

خیرین و نیک اندیشان شهرستان اوز همچون دیگر مناطق جنوب فارس همواره یکی از مهمترین شاخص های مهم توسعه ای این منطقه بوده اند و در هر پروژه عمرانی و اقتصادی ردپایی از همراهی و مشارکت خیرین دیده می شود.

به گفته فرماندار اوز و در سایه این ظرفیت بالقوه و تعامل مثبت و نگاه توسعه مدارانه وخیرخواهانه مردم و خیرین منطقه اکنون پروژه ها و طرح هایی در حوزه های مختلف راه، آبرسانی، بهداشت،گازرسانی و بسیاری از امور اجرایی در این شهرستان در حال اجراست.

شهرستان اوز که دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: