تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
بازدید انجمن دوستداران محیط زیست لارستان از مخازن و استخرهای ذخیره آب باران و برکه های خانگی گراش
16 اسفند 1395   09:52:06 |  شهرستانها > لارستان
بازدید انجمن دوستداران محیط زیست لارستان از مخازن و استخرهای ذخیره آب باران و برکه های خانگی گراش

در پی نزول بیش از 170 میلیمتر باران رحمت الهی و جاری شدن رودخانه ها و آبشارهای فصلی، انجمن دوستداران محیط زیست لارستان با همکاری و حضور مهندس رضایی ریاست اداره منابع طبیعی لار، از مخازن و استخرهای ذخیره آب باران و برکه های خانگی بازدید کردند. 

به گزارش پایگاه خبری عصر لارستان ،این بازدید نیم روزه، با هدف آشنایی اعضای انجمن با اهمیت و ارزش آب، خصوصا آبهای سطحی و جاری باران و روش های جمع آوری و ذخیره آن در روز یکشنبه 1 اسفندماه 1395 برگزار شد.
 
در این برنامه علمی، از استخر ذخیره آب دانشگاه علوم پزشکی گراش و منبع زیرزمینی ذخیره آب باران (برکه های خانگی) در یکی از منازل شخصی بازدید شد.
 
طراحی استخرها و برکه های خانگی که در کف حیاط منازل تعبیه شده، به گونه ای بود که مسیر آب های جاری حاصل از بارندگی، از کوه های مجاور و پشت بام منازل به درون استخر و برکه ها هدایت، و حجم وسیعی از آب باران، ذخیره می شد. در ابتدای برنامه، رضایی در مورد اهمیت و لزوم فرهنگ سازی در جهت ذخیره آب باران و استفاده بهینه از منابع آب موجود توضیحاتی ارائه داده و سپس با اشاره به اقلیم گرم و خشک شهرستان و استفاده از آب انبار در گذشته، بر اهمیت فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کردند.
 
در پایان ایشان از اعضای انجمن خواستند که فعالیت هایشان را در زمینه مسائل مربوط به آب و فرهنگ سازی آن گسترش دهند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: