تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
نخستین روز جشنواره هنرهای رادیویی لارستان برگزار شد
25 فروردين 1396   11:13:05 |  فرهنگ و هنر > موسیقی، تئاتر و هنر های تجسمی
نخستین روز جشنواره هنرهای رادیویی لارستان برگزار شد

نخستین جشنواره هنرهای رادیویی لارستان ویژه شهرستان های جنوب فارس؛ صبح جمعه 18فروردین ماه در محل مجموعه فرهنگی هنری تالار وحدت لار گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری عصر لارستان دراین جشنواره که به همت انجمن گویندگی و دوبلاژ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان برگزار گردیده است، بیش از 110اثر در چهار بخش (گویندگی،نویسندگی و تولیدات رادیویی «گویش لارستانی»)به رقابت می پردازند.
 
در ابتدای این برنامه میلاد نورانی مدیر رادیو سراسری هشت مشهد،که خود از داوران این جشنواره نیز می باشد در کسوت مجری برنامه را آغاز نمود. سپس سید علی اصغر رفعت حقیقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ضمن تقدیر از دست اندرکاران و همچنین خوشامد گویی به میهمانان این جشنواره ابراز داشت: هشت انجمن فرهنگی و هنری وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد می باشند که انجمن گویندگی و دوبلاژ یکی از نوپا ترین آنهاست اما در عین نوپایی شاهد رویش استعداد های منحصر بفرد در این حوزه جذاب هنری بوده ایم.
 
وی اضافه داشت: بر این اساس می کوشیم تا بهترین حمایت مادی و معنوی را از این جریان داشته باشیم.
 
دبیر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب فارس در ادامه سخنان خود بیان داشت : در این جشنواره ، فارغ از شناسایی استعداد ها و گسترش کار حرفه ای در حیطه گویندگی و دوبلاژ ، به دنبال این مهم هستیم تا با همکاری نهاد های مسئول از قبیل صدا و سیما و شهرداری ،شبکه سراسری "رادیو لار" را به منظور حفظ و تقویت زبان لارستانی و شناسایی شهرمان به اقصی نقاط ایران از طریق رسانه رادیو داشته باشیم.
 
پس از آن محمد علی شامحمدی دبیر نخستین جشنواره هنرهای رادیویی لارستان، شرحی از چگونگی تشکیل انجمن و دوره های آموزشی برگزار شده در حوزه گویندگی و دوبله را بیان داشت. وی همچنین روند برگزاری جشنواره را برای حاظرین تشریح نمود. در دومین قسمت از برنامه افتتاحیه ، کارگاه آموزشی با عنوان "تقویت صدا و گفتار در رادیو" توسط نوید نیک کار ،مجری،خواننده و مدرس صدا سازی برگزار شد.
 
وی در این کارگاه آموزه های خود را با تکیه بر کار عملی به انجام رسانید که بسیار مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت. در سومین بخش از آغازین برنامه نخستین جشنواره هنرهای رادیویی لارستان ، دکتر احمد جولایی کارشناس رادیو سراسری فرهنگ به بیان "کارکرد پدیده های نمایشی در رادیو" پرداخت.با اتمام این کارگاه ، نوبت به اجرای زنده برگزیدگان بخش گویندگی رسید.
 
زهره متین،فاطمه پردانش، مینا طهمورث، کیمیا اعلایی،زهرا یزدان پناه به خوانش متون در حضور داوران پرداختند و پس از آن رقابت در بخش تولیدات رادیویی با گروه شیدا شرقی و احسان شا محمدی برگزار گردید. با اتمام اجراها برنامه روز نخست نیز به پایان رسید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: