تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
موزه ی آب درلارستان،افتتاح شد
3 ارديبهشت 1396   12:01:46 |  فرهنگ و هنر > میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
موزه ی آب درلارستان،افتتاح شد

موزه آب لارستان با حضورشهردار، رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر و جمعی از مردم میراث دوست لارستان،گراش،خور،کورده ولطیفی،دردَهَنشیرقنبربیگی واقع دریکی ازمحلات تاریخی ـ فرهنگی لارودرچهارشنبه شب ۹۶/۱/۳۰ افتتاح گردید.

ابتدا صمد کامجو یکی ازاعضای شورای شهرکه پیگیری اموراحیاء وتعمیرات این شورا را به عهده داشته است درقسمتی ازسخنان خود، درموردمراحل کاروتجهیز این موزه، توضیحاتی رابه بازدیدکنندگان وعلاقه مندان، ارائه داد و از کمکهای شهردار و همچنین حاج نعمت زائر، خیرین و همت و همراهی مردم میراث دوست محله ی قنبربیگی و همچنین از همکاری حاج شکوری وحاج حبیب کامجو که ازبنّاهای بومی ومعماران محلی لار هستند، تشکر کرد و از سایر افرادی که وسایل و تجهیزات قدیمی و ارزشمند مرتبط با آب و آبیاری را به این موزه اهداکرده بودند،نیز تقدیر نمود.
همچنین در این مراسم، از طرف شهردار و شورای شهر از محمدرضا عسکرپور یکی ازکشتی گیران جوان تیم ملی و ازمدال آوران کشوری،نیز بااهدای لوح تقدیر،قدردانی به عمل آمد.
درشب شعری که درحاشیه ی این مراسم ترتیب داده شده بود و اجرای آن با حاج محمد زارع بود،شاعران:خلیل و جعفر روئینا،منصور پدرام، عبدالرضامفتوحی،عطائی و از اعضای انجمن ادبی آفتاب،عابدی از کورده،اکثرأ اشعار خود رابه زبان محلی لاری و لارستانی اجرا کردند.
همچنین سوده قدسی،غزل مفتوحی و نازنین مریم خدادادی سه تن از کودکانی بودند که با خوانش اشعار محلی لاری،از طرف قنبرنژاد شهردار لار،مورد تقدیر قرار گرفتند.
این موزه در خیابان میرعبدالعظیم و در مجاورت برکه ای تاریخی و در محدوده ی خانه ی تاریخی محمودی و حمام قدیمی میر،قراردارد.
ـ شایسته است شهرداری، اعضای شورا و مسئول میراث فرهنگی و متولیان امورفرهنگی، نسبت به بازسازی، بهسازی و زیباسازی محیط و پیرامون این آثار ارزشمند و تاریخی،اقدامات ویژه ای را انجام داده و فضایی شایسته و درخور این مجموعه ی فرهنگی بسیار ارزشمند را ایجاد نمایند و به درخواستهای مکرر وبه حق اهالی این محله،توجه بیشتری مبذول نموده و ضمن رسیدگی عاجل، به آن جامه ی عمل بپوشانند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: