تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
نفرات و گروههای برتر جشنواره هنرهای نمایشی دانش آموزی لارستان معرفی شدند
11 ارديبهشت 1396   09:17:37 |  فرهنگ و هنر > موسیقی، تئاتر و هنر های تجسمی
نفرات و گروههای برتر جشنواره هنرهای نمایشی دانش آموزی لارستان معرفی شدند

مراسم اختتاميه سي و ششمين جشنواره تئاتر دانش آموزي دوره ابتدايي لارستان؛ شامگاه دوشنبه 4 ارديبهشت ماه 96 در سالن غدير برگزار شد و بخش‌هاي مختلف جشنواره برگزيدگان خود را شناخت.

به گزارش پایگاه خبری "عصر لارستان" و به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان اين مراسم با حضور محمد فياض پور، معاون مدیر كل و مدير آموزش و پرورش لارستان، علي فولادي معاون پرورشي و تربيت بدني، سرافراز كارشناس فرهنگي آموزش پرورش لارستان، جمعي از پيشكسوتان و هنرمندان، داوران جشنواره، مديران و معاونين و دانش آموزان شركت كننده در جشنواره و اولیای آنها با قرائت آياتي از كلام‌الله مجيد در سالن غدير آغاز و با اجرای چند برنامه ادامه یافت.
 
محمد فياض پور، مدير آموزش پرورش لارستان در سخنانی ضمن تبريك به مدارس شركت كننده، همه گروهها را به نوعی برنده خواند و نفس حضور در صحنه هاي هنري را ارزشمند و قابل تقدير دانست.
 
وی همچنین با اهداء تنديس يادگار به مديران مدارس شركت كننده در جشنواره، به نقش اساسي آنها در برگزاري برنامه هاي فرهنگي و هنري اشاره و از آنان تقدير نمودند.
 
در بخشي دیگر از اين مراسم رستگار، نماينده ي دبير سي و ششمين جشنواره تئاتر دانش آموزي مقطع ابتدايي لار نيز روي صحنه حضور پيدا كرده و بيانيه هيئت داوران را قرائت نمود.
 
در قسمتی از پيام دبير جشنواره چنين آمده بود: آنچه در يك روز نمايش مي آموزيم از عهده يك كتاب بيرون است. اميد آن است كه در جشنواره هاي آينده، شاهد هماهنگي ها و برنامه ريزي هاي منسجم تري بوده تابتوان به نتايج مطلوب تري دست يافت.
 
در اين بيانيه همچنین تاکید شد:
به طور قطع و يقين، فعاليتهاي نمايشي در مقاطع مختلف تحصيلي، در رشد و پرورش شخصيتي و فرهنگي عزيزان دانش آموز نقش بسزا و مؤثري دارد. لازم است به اين فراينده مهم و اساسي توجه بيشتري شده تا شاهد شكوفايي اين هنر ارزشمند و مظلوم در جامعه خود باشيم.
 
يكي ديگر از بخش‌هاي مراسم اختتاميه اين دوره از جشنواره نيز به معرفي برگزيدگان بخش نويسندگي، كارگرداني، طراحي صحنه، پوسترو بروشور تئاتر‌هاي به صحنه رفته وبازيگر برگزيده اختصاص يافت و اجراهاي برتر بخش نمايش هاي صحنه اي، عروسكي و نمايشنامه خواني معرفي شده و لوح تقدير دريافت نمودند.
 
در بیانیه هیات داوران نفرات و گروههای برتر به شرح زیر اعلام شد: 
 
1) نمایش صحنه ای (دختران) مقام اول: دبستان دوره اول ابن سینا
مقام اول: دبستان دوره دوم فاطمیه لطیفی
مقام دوم: دبستان هاشمی زاده
مقام سوم: دبستان سما
 
2) نمایش صحنه ای(پسران) مقام اول: دبستان شاهد فرزاد بنی زمان
مقام دوم: دبستان احسان خور
مقام سوم: دبستان میثم تمار
 
3) نمایش عروسکی(خواهران) مقام اول: دبستان شهدای فرهنگی
مقام دوم: دبستان شادروان رجایی
مقام سوم: مکتب الزهرا(س)
 
4) نمایش عروسکی پسران
مقام برتر: دبستان اندیشه کرمستج
 
5) نمایشنامه خوانی مقام های برتر: دبستان احسان خور و دبستان هاشمی زاده
 
6) کارگردانان و نویسندگان برتر: سمیه باقری از دبستان پسرانه احسان و نیکتا جعفریان از دبستان شاهد پسران در این جشنواره همچنین پوستر، برشور و بازیگران برتر نیز معرفی شدند و با اهدای تندیس جشنواره از آنها تقدیر به عمل آمد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: