تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
عمو سیفی در سرزمین هورمون ها!
23 خرداد 1396   02:46:51 |  ویژه‌ها > طنز
عمو سیفی در سرزمین هورمون ها!

امروز اگر حوصله داشته باشید و بهانه نیاورید قصد داریم با همراه عمو سیفی ( سرایدار مفخم مدرسه) سری به دنیای نورولوژی و سرزمین هورمون ها بزنیم. البته گمان نکنید با افزایش دستمزد و کارانه پزشکان در طرح تحول در نظام سلامت، ما هم خدای ناکرده قصد ورود به عرصه پزشکی و طبابت داریم؛ نه این طور نیست. بلکه ما امروز بنا داریم از دریچه علم پزشکی، مقوله اقتصاد را آچارکشی کنیم و  شما را از زوایا و لایه های پنهان این ماجرا آگاه سازیم.
 
از شما چه پنهان ما در طول این سال ها اخبار و عبارات عجیب و غریب فراوانی در خصوص مقوله اقتصاد و دلایل بی ثباتی در بازار شنیدیم. از اخبار فاکتور می گیریم ولی به برخی عبارات اشاره می کنیم. عباراتی نظیر گرانی حبابی، گرانی توهمی، تورم مصنوعی، تورم نقطه به نقطه، تورم شهری و روستایی، عدالت افقی و عمودی و قس علی هذا... که هر کدام از این عبارات برای خودشان دنیایی دارند و در مقاطعی باعث گرانی و بی ثباتی در بازار معرفی شدند. البته ما هم قصد نبش قبر اقتصاد نداریم و با توجه به گرمی هوا و حوصله شما خواننده گرامی وارد جزئیات نمی شویم.
 
اما امروز در کمال ناباوری متوجه شدیم در کنار موارد یاد شده، هورمون ها هم در بی ثباتی بازار نقش موثری ایفا می کنند. یعنی اگر ما تا دیروز تحریم ها و سود جویی یک عده و یا تصمیمات اقتصادی عده ی دیگر عوامل ثباتی بازار در بازرا محسوب می شدند، امروز فهمیدیم داستان از جای دیگری آبمی خورد و مقصر اصلی هورمون ها هستند. فقط این وسط ما حرص و جوش بی خودی خوردیم و الکی دلواپس شدیم! اصل سند به روایت جراید ...
 
نتايج يك پژوهش جديد حاكى از آن است كه هورمو نها عاملى براى بی ثباتى بازارهاى مالى هستند. به گزارش ايرنا ، هورمو نهاى تستوسترون و كورتيزول باعث می شوند تا تجار در خريد خود بيشتر خطر كنند كه اين امر منجر به بی ثباتى در بازارهاى مالىمی شود. هدف ما در اين پژوهش، فهم بهتر درباره عملكرد اين هورمو نها در موقعيت هاى استرس زا و رقابتى است. اين عوامل مى تواند با تاثيرگذارى بر روى هورمو نهاى تجار، تصميم گيرى آنها را نيز تحت تاثير قرار دهد.  محققان عقيده دارند كه محيط هاى رقابتى و استرس زای بازارهاى مالى ممكن است ميزان ترشح هورمو نهاى تستوسترون و كورتيزول را در تجار افزايش دهد.( همدان پیام – )
 
ملاحظه فرمودید که در طول این مدت چه قضاوت های عجولانه ای انجام دادیم. باور کنید به خاطر تهمت ها و افتراهای ناروایی که در این چند وقت به برخی از عزیزان محتکر، گران فروش، کلاهبردار و ... زدیم جا دارد بنده به نمایندگی از خودم و شما، با رعایت اصول زیست محیطی و با اجازه از سرکار خانم ابتکار آب شوم و به زیر زمین بروم!
 
علی ای حال با عنایت به اینکه ماهی را هر وقت از آب بگیریم خیس است، ببخشید تازه است چند پیشنهاد مدبرانه و اصولی جهت استفاده بهینه از تحقیقات اخیر محققین پیشنهاد می شود تا راهگشای آیندگان باشد:
الف) واکسن تستوسترون و كورتيزول: پیشنهاد می شود به منظور کنترل بازار و جلوگیری از بی ثباتی آن، در کنار واکسن ثلاث و ب ث ژ و سایر واکسن های رایج که تا 6 سالگی بچه ها را با آنها زجر کش می کینم، چهار دوز واکسن تستوسترون و كورتيزول هم به بچه ها تزریق شود. تا چند صباح دیگر که این بچه ها بزرگ شدند و وارد عرصه تجارت شدند با دو ریال بالا و پائین شدن قیمت ها و دبه در آوردن طرف مقابل جا نزنند و دست و پایشان نلرزد!
 
ب) تحقیق روی سایر هورمون ها: حالا که این عزیزان محقق زحمت کشیده اند و هورمون بی ثباتی بازار را کشف کرده اند، تا وقت هست یک نگاهی هم به سایر مخلفات  و آنزیم ها هم بیندازند شاید این لابلا هورمون های مربوط به دزدی، اختلاس، دروغ گویی، زمین خواری، رانت خواری، کوه خواری، جنگل خواری، دریا خواری، ویژه خواری و سایر خوردنی ها نا متعارف را پیدا کردند. این طوری ما هم دیگر اینقدر به خلق الله تهمت ناروا نمی زنیم و گناه مردم را با پودر چهار آنزیم شستشو نمی دهیم!
 
پ) تست کورتیزول: در حال حاضر انجام تست های مختلف یکی از شیوه های آگاهی از درون و باطن افراد است. از تست بازیگری و شخصیت گرفته تا تست شیشه و مرفین و بارداری و ...
پیشنهاد می شود از دوستانی که قصد ورود به عرصه تجارت دارند، یک فقره تست کورتیزول گرفته شود تا اگر میزان کورتیزول این افراد بالانس نبود از ورود آنها به بازار های مالی جلوگیری شود.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: