تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
کارگاه گویندگی رادیویی با حضور مدیر رادیو فرهنگ صدا و سیما در لار برگزار شد
17 آذر 1395   09:57:30 |  فرهنگ و هنر > موسیقی، تئاتر و هنر های تجسمی
کارگاه گویندگی رادیویی با حضور مدیر رادیو فرهنگ صدا و سیما در لار برگزار شد

به همت انجمن گویندگی و دوبلاژ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ، پنج شنبه گذشته دو کارگاه تخصصی گویندگی با حضور صادق رحمانی مدیر شبکه سراسری رادیو فرهنگ صدای جمهوری اسلامی ایران و سید علی اصغر رفعت حقیقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در محل تالار شورای شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر لارستان و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ؛  صادق رحمانی مدرس کارگاه اول بود که تحت عنوان «آشنایی با شکل و محتوای برنامه های رادیویی» برگزار گردید.
 
وی مهمترین رسالت رادیو را اطلاع رسانی فوری دانست که این موضوع با پیشرفت فضاهای اینترنتی ،کمی تحت الشعاع قرار گرفته است اما کماکان اطلاع رسانی فوری در اولویت برنامه های رادیویی قرار دارد.
 
رحمانی سپس از تفاوت های ضبط و تولید برنامه های رادیویی در استودیو و خارج از استودیو در محیط های عمومی گفت و اظهار داشت: گوینده بایستی این حس را داشته باشد که تنها برای یک نفر سخن می گوید نه جمعیت کثیری از شنوندگان ، زیرا بهتر می تواند بر روی موضوع تمرکز و تسلط داشته باشد.
 
وی در ادامه برنامه های رادیویی را به ساده و ترکیبی تفکیک کرد و بیان داشت: برنامه هایی مثل پخش موسیقی ساده و برنامه هایی مثل گزارش و تحلیل ترکیبی می باشد.
 
رحمانی سپس در تفاوت گزارش و مصاحبه رادیویی گفت: ما در گزارش به دنبال یک واقعه یا حادثه هستیم. بنابراین گزارشگر باید از قبل حول آن واقعه مطالعه و تسلط داشته باشد تا بخوبی بتواند فضا را برای مخاطب رادیویی بیان کند.
 
پس از اتمام کارگاه اول ، کارگاه دوم با حضور سید محمد اسلامی خواننده کلاسیک و اپرا آغاز شد.
 
اسلامی در این بخش از برنامه ، به آموزش شیوه های نفس گیری و تقویت صدا بصورت عملی پرداخت و همچنین نکات بهداشتی را در جهت حفظ و تقویت تارهای صوتی برای حاضرین تشریح کرد.
 
پس از آن سید علی اصغر رفعت حقیقی طی سخنانی چگونگی تشکیل و برنامه های اجرا شده توسط انجمن گویندگی و دوبلاژ را تشریح نمود و اضافه داشت : تصمیم بر آن داریم تا به مانند دیگر رشته ها از قبیل سینما ، تئاتر ، هنرهای تجسمی و ... کلاس های گویندگی و دوبلاژ را بصورت بلند مدت تحت نظر اساتید فن از تهران و مرکز استان برگزار نماییم تا علاقه مندان بصورت کاملا حرفه ای به یادگیری این هنر دلنشین و زیبا مشغول گردند.
 
وی ادامه داد: انجمن گویندگی و دوبلاژ انجمنی نوپاست که نظیر آن در شهرستان های دیگر وجود ندارد ، بنابراین بهتر است که از این فرصت به بهترین شکل بدون پرداختن به حواشی استفاده شود.وی گفت : بدلیل همگونی فرهنگی در حوزه جنوب استان قصد ما نیز بسط فعالیت های فرهنگی در این حوزه جغرافیایی با استفاده از نیروهای شهرستان های همجوار می باشد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: