تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
کمیته امداد امام خمینی لارستان پیشرو در زمینه کاهش فقر
3 مرداد 1396   09:56:37 |  گفت و گو > 
کمیته امداد امام خمینی لارستان پیشرو در زمینه کاهش فقر

به گزارش پایگاه خبری عصر لارستان مدیر کمیته امداد امام خمینی لارستان عصر روز 15 تیر ماه 96 به خبرنگار ما گفت: رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: کسی که بیمار و ناتوانی را در کارهایش یاری کند، خداوند نیز او را در کارهایش یاری می کند؛ لذا هدف و اولویت ما در کمیته امداد امام خمینی لارستان کمک و مساعدت هرچه بیشتر به مددجویان است.

وی افزود: این نهاد با عنایت به اهمیت موضوع و نیاز ضروری محرومان جامعه از بدو تشکیل و مطابق با اساسنامه مصوب و بنا به دستور موکد مسئولین نظام بخصوص حضرت امام رضوان الله علیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی، ارائه خدمات متنوعي از جمله خدمات بهداشتی و درمانی ،ساخت مسكن ، امور فرهنگي و دانش اموزي و دانشجويي ، پرداخت وامهاي اشتغالزايي و .... را به محرومان مورد حمایت و نیازمندانی که تحت حمایت نیستند را در دستور كار خود قرار داده است.
 
مدير کمیته امداد امام خمینی لارستان بیان داشت: 314 طرح اشتغالزایی با هزینه ی 4 میلیارد و ٦٠٠ مليون تومان از طریق پرداخت وام اشتغالزایی در سال گذشته و از ابتدای سال جاری نیز 45 طرح با اعتبار 555 میلیون تومان اجرا شده است.
 
وی گفت: در سال 95 کمکهاي مردمي اين شهرستان بالغ بر 5 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است كه با مشاركت مراكز نيكوكاري و مراكز خيريه همراه بوده است كه تمام اين درامدها در شهرستان هزينه شده است. دلاور افزود كه تعداد 2 هزار و 665 حامی، حمايت ايتام و محسنين را بر عهده داشتند كه مبلغ 1 میلیارد و 680 میلیون تومان در این طرح هزینه کرده اند که بصورت نقدی و جنسی به حساب اين كودكان واريز شده است.
 
دلاور اظهار داشت: 4 هزار و 575 مددجو زیر پوشش این نهاد قرار دارند و این افراد با کمک خیرین و دولت حمایت می شوند.
 
وی با بیان اینکه در سال 95 تعداد 328 فقره جهیزیه برای نو عروسان به مبلغ 709 میلیون تومان از بودجه های مردمی و دولتی تهیه و در اختیار آنها قرار گرفت و مبلغ 365 مورد وام قرض الحسنه با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
 
مدير کمیته امداد امام خمینی لارستان تصریح کرد: 230 میلیون تومان اعتبار دولتی و 1 میلیارد تومان کمک های مردمی برای ساخت و تعمیر مسکن محرومین هزينه شد و مبلغ 150 میلیون تومان نیز از مبالغ صدقات مردمی به بحث تعمیرات و ساخت مسکن اختصاص داده شده است.
 
وی به طرح اختصاص تسهیلات برای 71 خانوار از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی لارستان اشاره کرد و گفت: اين تسهيلات در زمینه معافیت انشعابات رایگان برق و گاز و اب بوده و همچنین 24 نفر از فرزندان خانواده های تحت پوشش نیز از خدمت سربازی معاف شدند.
 
دلاور در طرح های آموزشی کمیته امداد لارستان عنوان کرد: بیش از 8 هزار و 300 نفر از مددجویان از کارگاه های آموزشی عقیدتی، اجتماعی و شرکت در کلاس های فنی پس از اخذ مدرک به افراد شرکت کننده وام های اشتغال پرداخت شده تا از این طریق بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.
 
به گفته وی طرحی فرهنگی با عنوان شوق زیارت به تعداد 275 مدجو بصورت رایگان به مشهد مقدس و 92 نفر از طرف کمیته امداد امام خمینی لارستان به عتبات عالیات اعزام شدند.
 
مدير کمیته امداد امام خمینی لارستان اظهار داشت: طرح بیمه اجتماعی که یکی از برنامه های اصلی این کمیته بود که با پرداخت 10 سال بیمه سرپرستان خانوارو مجريان طرحهاي اشتغال باعث می شود که با بازنشستگی، از طرف تامین اجتماعی مستمری به آنها پرداخت و این افراد از تحت تکفل بودن کمیته امداد خارج شوند که در مجموع در سال گذشته برای یک هزار نفر این اتفاق با هزینه 325 میلیون تومان اجرایی شد.
 
وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال 570 حامی آمادگی خود را برای حمایت از 170 کودک یتیم اعلام کردند و در این ماه مبارک مبلغ 237 میلیون تومان نیز به خانواده ها بصورت نقدی و کالایی و همچنین سفره های افطاری به مددجویان مناطق محروم کمک شد و در طرحی دیگر با حضور مسئولین از منازل 85 نیازمند بازدید و مبلغ 40 میلیون ریال برای کمک به آنها جمع آوری شد.
 
دلاور به صندوق قرض الحسنه امداد ولايت هم اشاره كرد و گفت: با اتصال اين صندوق به شبكه شتاب شهروندان لارستانی ميتوانند با خيال راحت در اين صندوق سپرده گذاري كنند و در جهت رفاه حال نيازمنداني كه نيازمند وام هستند گام بردارند.
 
دلاور در پایان گفت: در سال 95 تعداد 204 خانوار پس از خودکفایی از زیر پوشش کمیته امداد لارستان خارج شدند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: