تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
فروش یکصد میلیون تومانی تابلوهای نقاشی انصاری لاری به حمایت از بیماران کلیوی
24 مهر 1396   20:23:31 |  فرهنگ و هنر > موسیقی، تئاتر و هنر های تجسمی
فروش یکصد میلیون تومانی تابلوهای نقاشی انصاری لاری به حمایت از بیماران کلیوی

حیاطی دور افتاده در کوچه پس کوچه های خیابان های مرکزی شیرازی میزبان نمایشگاهی نقاشی یک روزه است که می خواهد به نفع بیماران کلیوی فروش کند!
 

این نمایشگاه یک روزه که در نوع خود منحصر به فرد است،آثاری از سیاستمدار دیروز و مرد آرام این روزهای فارس را به نمایش گذاشته تا یادمان باشد به مهتابی کوچه فکر کنیم،برای آنهایی که می خوانند: رویایی وجود ندارد تو می آیی!
 
به گزارش پایگاه خبری عصر لارستان به نقل از ایسنا،در نمایشگاه یک روزه آثار نقاشی محمد ابراهیم انصاری لاری رئیس هیات موسس دانشگاه غیر انتفاعی حافظ شیراز که به منظور کمک به بیماران کلیوی فارس برگزار شد،برخی از آثار این فرهنگور در مجمع بیش از یکصد میلیون تومان فروش کرد تا تمام درآمد این آثار به انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان اختصاص پیدا کند.
 
در افتتاح این نمایشگاه،کوروش کمالی سروستانی مدیر دانشنامه فارس،ضمن قدردانی از کارآفرینان،هنرمندان،نویسندگان،پژوهشگران،پزشکان و روزنامه نگارانی که به منظور ارج گذاشتن به هنر و تعالی انسان در این برنامه شرکت کرده بودند،گفت: انصاری لاری با ذوق هنری و عشق،نقش و رنگ را از دل بر بوم و از بوم به زندگی بیماران کلیوی پیوند زده است.او اگرچه چهره ای آشنا برای اهالی فارس و فرهنگوران این دیار است اما شاید کمتر کسی انتظار این نمایشگاه را داشت.
 
کمالی با اشاره به سابقه آشنایی خود با انصاری لاری گفت:پیوند دیرینه من با ایشان بویژه در عرصه فرهنگ،شخصیت ویژه ای از او در ذهن من ساخته است.انصاری مردی است از جنس فرهنگ با جسارت اجتماعی،منطقی،دلنشین،صادق،آرام و کوشا.سفته و پخته سخن می گوید.با شعر و داستان مانوس است.دستگاه های موسیقی را می شناسد.خوش می نویسد.فراخ اندیش و نیک منش و خیر و کارگشا است.با این همه من نیز نمی دانستم که نقش خیال می زند بر بوم سفید.
 
وی نیت خیر انصاری لاری را در حمایت از بیماران کلیوی ستود و گفت:انصاری لاری بوم و نقش را بهانه ای کرد برای آرامش خاطر بیمارانی که چشم انتظار مرهمی هستند و به درگاه خدا نیایش می کنند.خدای وسیله ساز نیز بوم نقش های انصاری را با بزرگان خیر این جمع پیوند زد تا بهانه ای باشد برای التیام درد دردمندی.
 
وی عمل خیرینی که در نمایشگاه یاد شده بخش از دارایی خود را به انجمن حمایت از بیماران کلیوی اهداء کردند ستود و گفت :کار نیک در ذهن انسان ها ماندگار و در نامه پروردگار،یادگار می ماند.
 
 نادر معینی مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس نیز در این مراسم خدمت به خلق را امری نیکو برشمرد و گفت: خدمت به خلق با سرشت انصاری لاری هم آغوش شده و ای کاش جامعه ما امثال او را بیشتر داشت.
 
معینی با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار بیمار کلیوی دیالیزی در فارس وجود داردگفت:این بیماران 4 ساعت در روز زیر دستگاه دیالیز قرار می گیرند و تنها راه برای آنها برای فرار از این وضعیت پیوند است.خدا نکند خانوادهای دچار این بیماری شود،چرا که بیمار دیالیزی خانواده را فلج می کند.
 
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس با بیان اینکه حدود 80 درصد این بیماران امکان مالی ندارند گفت:در حالی که خانواده های این بیماران برای امرار معاش خود هم مشکل دارند،باید هزینه های طاقت فرسای دیالیز را نیز پرداخت کنند و به همین دلیل است که خانه دوم این بیماران،انجمن حمایت از بیماران کلیوی است،لذا وقتی جناب انصاری لاری به انجمن آمد و این مصیبت را دید نقاشی های خود را برای این بیماران به عرصه نمایش گذاشت و من امیدوارم آبروی او در این روزهای عزیز شعبان نزد خدا صد چندان شود.
 
دکتر انصاری لاری نیز در جمع خیرینی که برای خرید آثار او جهت کمک به بیماران کلیوی به استقبال نمایشگاه نقاشی اش آمده بودند،در سخنانی کوتاه گفت:سرمایه های فرهنگی،تخصصی،اقتصادی و علمی استان برای کمک به امر خیر امروز جمع هستند و این را از لطف خدا می دانم و اگرچه تار و پود همه ما با بذل و رحمت و نعمت های خدایی پیچیده شده و ما غرق در نعمت خدا هستیم اما بزرگترین نعمت دوست خوب است و من این شانس و بخت را داشتم و این لطف را خداوند شامل حال بنده کرد که دوستان بزرگی دارم، دوستان بزرگی که وجود آنها آرامش،سرافرازی،اعتماد به نفس و افتخار و عزت را یکجا به بنده ارزانی می کند و امروز هم همین دوستان بودند که سبب تشکیل این جلسه شدند و بهانه برگزاری این نمایشگاه را برای حمایت از بیماران کلیوی فراهم کردند.
 
انصاری لاری با اشاره به ایام فراغت خود از کار و درس و مسئوولیت در سال های اخیر گفت: کار خیر و کمک کردن در این شرایط اقتصادی که بر مردم متوسط جامعه می گذرد بخصوص به کسانی که ناراحتی و مریضی هم دارند ،اجر بیشتری دارد.
 
وی در پایان با تمجید از حاضران در نمایشگاه نقاشی اش که به نیت امر خیر و کار نیک گرد هم جمع شده بودندگفت:نقاشی هایی که امروز در این نمایشگاه ارائه شد اگرچه ابتدایی،آماتور و کوچک است و چیزی نیست که بتواند جواب خدمت نیکو و آن نیت خیر خریداران آثار را بدهد و اگرچه قطره ای است در برابر شخصیت ژرف اندیش و نیکو اندیش حاضران در جلسه،اما خوشحالم که بهانه ای شدم برای جمع شدن دوستان و کمک به انجمن بیماران کلیوی.
 
 در پایان این نمایشگاه مبلغ فروش آثار نقاشی انصاری لاری جهت کمک به بیماران کلیوی استان بیش از یکصد میلیون تومان اعلام شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: