تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
اربعین به ما می آموزد که شورو شعور حسینی فراموش نشدنی است
19 آبان 1396   20:57:22 |  شهرستانها > لارستان
اربعین به ما می آموزد که شورو شعور حسینی فراموش نشدنی است

مراسم راهپیمایی اربعین حسینین در لار برگزار شد.
 

راهپيمايي عظيم وبا شكوه هزاران نفراز مردم ولايي لارستان در روز اربعين حسيني از گلزار شهدا شهر لارآغاز و تا قبور مطهر شهداي جاوید الاثر در دانشگاه آزاد اسلامي لارستان ادامه یافت.
 
به گزارش عصر لارستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، در حاشيه اين مراسم با شكوه و معنوي كه حضور هيات رئيسه، اساتيد، كاركنان و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي لارستان نيز پر رنگ بود، دكتر مهدي مهديزاده رئيس واحد نیز در این مراسم گفت: هر ساله اربعین حسینی به ما می آموزد که عشق به ابا عبد الله الحسین(ع) همیشه در قلب تاریخ زنده و پابرجاست و تا ابد این نور هدایت خاموش نمی گردد.
 
وی ادامه داد:این عشق جهانی است و امروز همه ما می بینیم که امام حسین(ع) چگونه با خون خود اسلام را زنده کرد ودرس ایثار و از خودگذشتگی به انسان های آزاده جهان آموخت.
 
مهدیزاده با اشاره به این نکته که همه ما با عشق به امام حسین(ع) زنده ایم، گفت:سید و سالار شهیدان، مظهر و آينه تمام نماي ايمان و والاترين درجه ايثار و رشادت است وتا شور حسینی در جان و قلب انسان ها در جریان است، آزادگی، انسانیت، عزت نفس و ایثار فراموش نخواهد شد.
رئیس واحد تصریح کرد :اربعین ها می آیند اما هر چه از واقعه خونبار كربلاي حسيني ميگذرد، عشق به مولا و سيد و سالار شهيدان پررنگ تر و رشادت و شهادت طلبي در جان و قلب مسلمانان و آزادگان جهان حياتي تازهمي يابد.
 
مهدیزاده ضمن اشاره به حضور میلیونی مسلمانان سراسر جهان در مراسم اربعين حسيني در كربلاي معلي ياد آور شد:چگونهمی توان این عشق را توصیف کرد؟حتی دشمن ازکمرنگ جلوه دادن آنچه در این روز اتفاقمی افتد، عاجز و ناتوان است. بی شک تنها عشق به امام حسين(ع) ميتواند اين گونه حماسه ساز باشد و ايمان دارم اين حماسه حسيني هر سال با شكوه تر از پيش برگزار خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان ضمن اشاره به حضور مردم شريف و ولايي شهرستان در راهپيمايي اربعين حسيني، گفت:  آنچه امروز رقم خورد عشق به ابا عبد الله بود امروز همه آمده بودند، همه آناني كه موفق به حضور در كربلاي معلي نشده بودند در اين راهپيمايي شركت كردندتا اثبات کنند که فرهنگ عاشورا در قلب و جان همه ایرانیان زنده است.
 
رئیس واحد تصريح كرد: خیل عظيم مردم عاشق و عزادار در دانشگاه علاوه برعشق حسيني، ثمره وجود با بركت دوتن از شهداي جاويد الاثر آرميده در اين واحد است كه همه ما از وجود اين دو شهيد بهرمند هستیم.
 
دراين مراسم با شكوه که از گلزار شهدا شهر لار آغاز شد، عاشقان ولايی با عبور از مسيرهاي تعيين شده و پذيرايي در موكب های طول مسیر به سوي آرامگاه شهداي گمنام در دانشگاه آزاد اسلامي لارستان حرکت کردند و با حضور در مرقد شهدای جاویدالاثر باآرمان های امام و شهدا، بیعتی دوباره بستند.
 
در ادامه زيارت پرفیض اربعین قرائت شد و پس از آن عزاداران، نماز جماعت مغرب و عشاء را به جماعت اقامه نمودند.
 
شايان ذكر است در ورودي دانشگاه موكب الصادق(ع) به همت پايگاه مقاومت شهيد عبدالصمد فاني، آموزشكده سما لارستان و دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان برپا و از عزاداران حسيني پذيرايي شد.
 
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: