تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
مشاهدات من در بیمارستان های ‌لار و جهرم
25 اسفند 1396   20:33:15 |  ویژه‌ها > یادداشت
مشاهدات من در بیمارستان های ‌لار و جهرم

در شروع این مقاله باید بعرض برسانم نیت و قصد این است که واقعیت های بیمارستان امام رضا(‌ع) ‌لار بیشتر شناسایی شود و دنبال راه و چاره ‌ای برای بهتر شدن وضعیت نامطلوب این تنها بیمارستان لار باشیم. همچنین با همت مردم و کمک وراهنمایی مسئولین شهر و دست اندرکاران بیمارستان، اوضاع مناسبی به بیمارستان بر گردانده شود وبه هیچ وجه قصد تضعیف بیمارستان یا تخریب افراد را نداریم. چرا که عرق ما به شهر و دیار بر کسی پوشیده نیست و باید بپذیریم واقعیت های موجود در بیمارستان را که نمایان است.

پیشرفت لارستان خوشحالی ما را بدنبال خواهد داشت و برعکس آن، ناراحتی دوچندان؛ بخصوص زمانی که می بینیم ‌شهرهای دیگر درحال پیشرفت هستند اما لارستان این موضوع مشهود نیست.
 
‌از آنجایی که در دولت تدبیر وامید اهمیت ویژه ای به سلامت و بهداشت جامعه اتخاذنموده است ولی اثرات آن در بیمارستان لار به وضوح دیده نمی شود. علت در چه می تواند باشد.؟ مدیریت ضعیف در گذشته؟ ‌عدم پیگیری مسئولین ‌گذشته وحال؟ یا مواردی که مردم درجریان نیستند؟
 
کم و بیش از مردم لارستان در فضای حقیقی ومجازی دیده وشنیده بودیم نسبت به ‌آنچه برای مریض ها در بیمارستان امام رضا(‌ع) لار اتفاق می افتد ولی باورش سخت بود تا اینکه از بد حادثه گذارمان به بیمارستان افتاد. توقع داشتیم بعد از تغییرات در مدیریت بیمارستان اوضاع بهتری برای مردم رقم بخورد ولی مشاهده کردیم کمبودها همچنان ادامه دارد. ‌
 
برای ‌درمان درد کلیه بیش از ۱۵‌روز در بیمارستان لارستان در رفت وآمد بودیم. سنگ شکن شد نتیجه نداد. چند روز بعد بیمار به اتاق عمل برده شد ولی باز نتیجه نگرفتیم تا اینکه بالاجبار راهی بیمارستان جهرم(‌پیمانیه) شدیم.
 
مشاهدات و واقعیت هایی که در بیمارستان جهرم دیدیم بطور خلاصه نگارش می شود. از بدو ورود به این بیمارستان علاوه بر اینکه برخوردهای مهربانانه و دلسوزانه کادر بیمارستان مواجه بودیم همه مسئولین از نگهبانی تا پرستار وبهیار و پزشک و... با راهنمایی های لازم و مسئولانه مقدمات حضور ومداوی بیمار ما را فراهم آوردند. از نظر نظم و انضباط مدیریتی فوق العاده بود. برخوردهای مناسب پرستارها کم نظیر بودند تعامل و همکاری دربین کادر بیمارستان مثال زدنی بود. تعداد نیروهایی که انجام وظیفه می کردند زیاد واکثرا بومی بودند. هر مریضی یک پرستار مخصوص داشت که مدام به بیمار رسیدگی می کرد. محیط بیمارستان محیطی کاملا بهداشتی،‌ تمیز و مجهز به دستگاه های مدرن و به روز بود. مراجعه کنندگان زیادی در طول روز از شهرهای مختلف حتی از استان هایی همچون هرمزگان،‌ یزد خود بعینه دیدم.
 
بیمارستان تامین اجتماعی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جهرم اداره می شد. طی تحقیقی که صورت گرفت زمین این مجتمع را شخص خیری بنام پیمانیه(‌‌روحش شاد) اهدا کرده بود اما بیمارستان با مساحت هکتاری وامکانات زیاد توسط دولت احداث شده است. ضمن اینکه بنای دیگری نیز درحال احداث داشتند.
 
امکانات بهداشتی ورفاهی برای بیمار در حد وسیعی فراهم بود. برای همراهان بیمار نیز از قبیل سالن انتظار و استراحتگاه شبانه پیش بینی و... مهیا کرده بودند. الحمدالله با عمل جراحی با دست دکتر مجرب و با اخلاق این بیمارستان، ‌عمل کمتر از ٢ ساعت به اتمام رسید. جا داردتقدیر و تشکر خود را از این طریق اعلام نمایم.
 
درخاتمه سوالی که در ذهن ها تداعی می شود این است که چه کسانی وچه عواملی باعث شده اند که این شهرستان (‌جهرم)به قطب پزشکی منطقه تبدیل شود؟ و چرا لارستان با وجودی که مشارکت خیرین سلامت ‌در زمینه بهداشت وسلامت ‌و امکانات قابل توجهی فراهم آورده اند ولی باز وضعیت بیمارستان(‌لار)‌اینگونه است.؟
 
‌صمد کامجو ۱۷‌ اسفند ماه ۱۳۹۶

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: