تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
جوانه ای به نام عصر لارستان
11 فروردين 1397   00:07:24 |  ویژه‌ها > سرمقاله
جوانه ای به نام عصر لارستان

در جامعه ای کوتاه مدت مانند ایران دوساله شدن یک نشریه امری مبارک و میمون محسوب می شود. در روزگاری که فرهنگ در میانه فشار سیاست و اقتصاد رو به حاشیه و انزوا پیش می رود تلاش های فرهنگی دست اندرکاران نشریاتی از این دست شایسته تقدیر است.

در همین راستا می کوشم تا پیشنهاداتی را در جهت ارتقای کیفی هفته نامه عصر لارستان ارائه نمایم:
۱- انتخاب راهبرد: هر نشریه ای باید متکی بر راهبردی باشد که اهداف، نوع و گستره مخاطبان و رویکرد خود را مشخص و معرفی می کند.
۲-منطق اقتصادی: هر نشریه ای باید منطق اقتصادی خود را به صورت شفاف به مخاطبان معرفی کند: میزان تک فروشی، جذب آگهی، آبونمان و توزیع رایگان از این قبیل هستند.
۳- رویکرد تلفیقی: نشریات محلی باید به تلفیقی کارآمد میان فرهنگ ملی و محلی دست یابند به طوری که قادر باشند همزمان میان این دو هویت آشتی و سازگاری ایجاد نمایند.
۴- آرشیو محلی: نشریات محلی باید بتوانند به امکانی برای جمع آوری گنجینه ای از میراث محلی و منطقه ای تبدیل شوند، لذا باید بخشی از آرشیو فرهنگ محلی را در هر شماره منعکس نمایند.
۵- تریبون مردم: هر نشریه محلی باید با تبدیل شدن به بلندگوی مردم و پژواک دادن صدای فرهنگ های محلی ایجاد پلی میان مردم و مسئولان را امکان پذیر سازد.
۶-فرهنگ سازی: نشریات محلی باید بخشی از فعالیت خود را به مقوله فرهنگ سازی با هدف اجتماعی شدن شهروندان اختصاص دهند. آشتی با محیط زیست و آموزش حقوق و تکالیف شهروندی در زمره اهداف این فعالیت ها محسوب می شوند.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: