تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تأکید شورای شهرستان لارستان بر پیگیری و همراهی بیشتر نماینده برای تحقق مطالبات مردمی
17 فروردين 1397   11:30:41 |  شهرستانها > 
تأکید شورای شهرستان لارستان بر پیگیری و همراهی بیشتر نماینده برای تحقق مطالبات مردمی

طبق برنامه از پیش تعیین شده، صبح پنج‌شنبه 16 فروردین 97 ششمین نشست علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان با حضور یازده عضو آن و به ریاست عبدالرحیم مقیمی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه رئیس شورای شهرستان لارستان سال نو را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در سال جدید با برنامه‌هایی جدید و حرکتی نو و بانشاط در جهت خدمت به مردم تلاش کنیم.
 
وی همچنین به تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: ما به عنوان اعضای شورایی فرادستی می‌توانیم برای رونق تولیدات منطقه و ترغیب مردم به خرید کالاهای بومی تلاش کنیم. نماینده شورای شهر لار، با بیان اینکه مطالبات مردم هیچ‌گاه نباید بر زمین بماند، از دیدار نوروزی خود به همراه رئیس و اعضای شورای شهر لار با مدیر کل راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در این نشست، پس از بیان شفاف خواسته‌های مردم در حوزه‌های راه، زمین و مسکن، مهندس باقری فرد در مورد بهسازی راه‌های روستایی در بخش محروم درز و سایبان و نیز آسفالت بخشی از جاده بیرم قول مساعد دادند. مقیمی با تأکید بر لزوم فعال‌تر شدن کمیسیون‌های پنج‌گانه شورای شهرستان برای بررسی تخصصی مسائل و پیگیری امور مختلف، از اعضا خواست در سال جدید با برنامه‌ریزی دقیق و منظم، جلسات کمیسیون‌ها را برقرار نموده و مصوبات و پیشنهادهایی را هم برای بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و اجتماعی ارائه دهند.
 
وی با تأکید بر اینکه مراجعه مستقیم بعضی شوراها به مسئولان استانی وکشوری وحتی بعضی نمایندگان سایر شهرستانهابرای پیگیری خواسته‌های مردمی ایرادی ندارد؛ تصریح کرد: البته با توجه به ضرورت سرعت عمل و همیاری برای رفع مشکلات مردم، همراهی و پیگیریِ بیش از پیش نماینده محترم و بهره‌مندی بیشتر از توان و نفوذ ایشان خواسته اعضای شورای شهرستان است.
رئیس شورای اسلامی لارستان اضافه کرد: جمشید جعفرپور نماینده سه شهرستان هستند و باید ما مکاتبات و مطالبات مردم شریف منطقه را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم و در این میان نماینده در پیشبرد این هدف نقش بسزایی دارد؛ بنده نیز موضوع هماهنگی و پاسخگویی مورد نظر اعضا را حتما به ایشان منتقل می‌کنم.
 
در این جلسه که قناعت پور و یادگارفرد مشاوران شورای شهرستان نیز حضور داشتند، در خصوص ایجاد یک فضای نمایشگاهی برای تولیدکنندگان منطقه و همچنین نیاز شهرستان به یک نقشه بزرگ و جامع به منظور علامت‌گذاری مشکلات همه نقاط شهری و روستایی بحث و تبادل نظر شد.
 
در ادامه اعضای حاضر در جلسه، در سخنان خود ضمن تبریک سال 97 و حمایت از شعار امسال، به مسائل مهمی از جمله ضرورت پیگیری جدی‌تر برای ارتقای لارستان، حمایت از مدیران بومی و پرتلاش، مسائل و مشکلات قراردادِ راه‌اندازی فیبر نوری در بخش‌های بنارویه و جویم، و انتقاد از کم‌توجهی مسئولان نسبت به عرضه محصولات محلی در نمایشگاه‌های کشوری و استانی اشاره کردند.
 
تعدادی از نمایندگان این شورای فرادست هم تقاضای ملاقات با نماینده مردم در مجلس داشتند که رئیس شورا در این مورد قول پیگیری داد. مهمان ویژه نشست شانزدهم فروردینِ شورای شهرستان لارستان، صمد کامجو فعال فرهنگی و عضو پیشین شورای شهر لار بود.
 
وی در جمع نمایندگان بخش‌ها و شهرها، ابتدا به معرفی کتابی پرداخت که قرار است به‌زودی در زمینه آثار تاریخی، فرهنگی، مذهبی و نمادهای لارستان، چاپ شود.
 وی با بیان اینکه در تدوین محتوای کتاب، از بسیاری از پژوهشگران و فرهیختگان منطقه و دیگر نقاط کشور استفاده کرده‌ایم؛ از همه شوراهای اسلامی خواست تا برای چاپ و عرضه این کتاب مهم و جامع، همکاری کنند.
 
در پایان نشست، مقیمی با تأکید بر لزوم پیگیری بهتر و سریع‌تر خواسته‌های شهرها و روستاها، تعیین رابطی برای شورای اسلامی شهرستان در مرکز استان را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: بنا داریم فردی را که مرتبط با شوراها یا شهرداری‌های لارستان است و می‌تواند در شیراز سکونت داشته باشد انتخاب کنیم تا مکاتبات ما و دیگر شوراها را در سطح استان با دقت و سرعت بیشتر پیگیری کند.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: