تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
جلسه ساماندهی سم فروشی ها،کلینیک های گیاه پزشکی و تعامل با بخش دولتی در لارستان برگزار شد
11 ارديبهشت 1397   10:12:32 |  اقتصاد > 
جلسه ساماندهی سم فروشی ها،کلینیک های گیاه پزشکی و تعامل با بخش دولتی در لارستان برگزار شد

جلسه ای با حضور مدیر شهرستان،کارشناسان حفظ نباتات، مسئولین فنی کلینیک های گیاه پزشکی و سم فروشی ها در محل مدیریت جهاد کشاورزی، در راستای تولید محصول سالم و کاهش مصرف سموم برگزار گردید.

به گزارش عصرنامه لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، در ابتدای این نشست فرزاد قاسمی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص اهمیت و نقش فروشگاههای عرضه سموم کشاورزی در سلامت انسان و محیط زیست مطالبی را بیان نمود.
 
وی با تاکید بر عدم عرضه سموم غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته درفروشگاه ها، خواستار رابطه بیشتر و بهتر فروشگاههای عرضه کود و سموم شیمیایی با جهاد کشاورزی شد.
 
علی سعیدی نژاد مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی، با توجه به نقش تغذیه در افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی بیان داشت استفاده از کودهای دارای گواهی ثبت مواد کودی حائز اهمیت است و مدت اعتبار این گواهی را دو سال عنوان کرد.
 
وی جهت بررسی صحت و سلامت کودها سایت WWW.KSWRI.IR را به مسئولین و کارشناسان فروشگاه های عرضه سموم معرفی نمود.
 
در ادامه محمد زرگری مسئول حفظ نباتات شهرستان با بیان اهمیت سامانه مونیتورینگ سموم، تجهیز فروشگاه به دستگاه کامپیوتر و فاکس جهت ارتباط بیشتر را ضروری دانست و بر رعایت نکات ایمنی لازم در فروشگاه جهت حفظ سلامتی افراد حاضر در فروشگاه، تاکید کرد.
 
در پایان اسما جوکاری کارشناس حفظ نباتات شهرستان در خصوص آفات و بیماریهای مهم گندم و کلزا نکات فنی ارائه نمود و حاضرین در جلسه به بیان دیدگاهها و مشکلات خود پرداختند.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: