تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
آنچه از صداوسیما انتظار می رود
30 مرداد 1397   10:23:27 |  ویژه‌ها > سرمقاله
آنچه از صداوسیما انتظار می رود

صداوسیما همچنان مرجع خبری عده قابل توجهی از مردم است و ضعف اطلاع رسانی صداوسیما، نه تنها باعث رنجش و کدورت مردم از تلویزیون ملی می گردد، بلکه آن ها را سرگردان به سوی منابع غیرموثقمی کشاند و فضای مجازی که منبع اطلاعات‌ زیاد، درهم و متناقض است، به ناچار مرجع اصلی خبری برای مردممی شود، این درحالیست که حجم بالای اطلاعات‌ متناقض، باعث تشویش و به هم ریختگی ذهنی بیشتر در مردم می شود.

درحالی که صداوسیما می تواند با مدیریت صحیح افکار عمومی و ارائه اطلاعات‌ لازم، به دستیابی مردم به اطلاعات‌ درست و آرامش فکری عمومی کمک کند.
 
صداوسیما با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارد، می تواند مخاطبان خود را بر اساس ویژگی هایی همانند سطح تحصیلات، دسترسی، آگاهی های عمومی، سن، طبقه اجتماعی، درصد نیاز به آگاهی و اطلاعات اجتماعی و سیاسی و براساس میزان نیاز رسانه ای هریک از این گروه ها، دسته بندی کند و براساس ساعات اوج مصرف هر گروه ازپیام های رسانه ای صداوسیما، تحلیل های متناسب وبرنامه های لازم و روشنگرانه را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
 
وظیفه رسانه ملی، دادن اطلاعات و آگاهی لازم به هردسته از مخاطبان خود، زدودن تشویش و نگرانی و ایجاد آرامش فکریست.
 
این بدان معناست که ندادن اطلاعات کافی، درست و روشنگرانه و ضعف اطلاع رسانی، برای برخی از مخاطبان می تواند همان اندازه باعث ایجاد تشویش و نگرانی شود که برای بعضی مخاطبان، دادن اطلاعات بیش از نیاز.
 
بنابراین شناخت مخاطبان و دسته بندی درست و تعیین ساعات مصرف رسانه ای هریک، می تواند در تعیین کانال های متناسب انتقال محتوا و ساخت برنامه های لازم مؤثر باشد.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: