تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
فيشور به عنوان الگوي كتابخواني در كشور مطرح است
21 شهريور 1397   10:27:21 |  فرهنگ و هنر > کتاب و ادبیات
فيشور به عنوان الگوي كتابخواني در كشور مطرح است

سه شنبه 6 شهريورماه 97 منوچهری مدير كل نهادكتابخانه هاي استان فارس و هيأت همراه از كتابخانه امير ميرزايي فيشور بازديد نموده و از دست اندركاران ترويج كتابخواني تقدير کردند.

پایگاه خبری پیشور؛ در اين ديدار كه رياست نهاد كتابخانه هاي لارستان، رياست اداره فرهنگ و ارشاد اوز، اعضاء شوراي اسلامي فيشور و تعدادي از معتمدين حضور داشتند، منوچهري خاطرنشان كرد: هر جا بخواهيمتوسعه اي ايجاد كنيم بايد زمينه فرهنگي آن فراهم باشد و براي دستيابي به اين مهم بايد از شاهراه كتاب بگذريم.
 
وي تأكيد كرد، برگزيده شدن فيشور به عنوان روستاي دوستدار كتاب نتيجه و ثمره سالها تلاش و كوشش مردم فرهنگ دوست فيشور مي باشد و اظهار اميدواري كرد اين روند رو به رشد باشد.
 
رياست نهاد كتابخانه هاي لارستان نيز از همه دست اندركاران حوزه كتاب و كتابخواني به خصوص باني خير مجتمع علمي فرهنگي فيشور، آقاي امير ميرزايي تقدير نموده و اظهار آمادگي كردند كه در زمينه هاي مختلفنرم افزازي و مشاوره اي و... با اين مجتمع همكاري نمايند.
 
رياست شوراي فيشور از منوچهري تقاضا كرد كه در جهت تأمين حقوق حداقل يك نفر از پرسنل كتابخانه امير ميرزايي همكاري نمايند.
 
 عبدي تأكيد كرد كه مي بايست با مطالعه و ترويج كتابخواني فرهنگ عمومي را بين عموم مردم و مسئولين ارتقاء دهيم و در اين زمينه همه اقشار تلاش و كوشش نمايند.
 
غلامعلي رحيمي يكي از معتمدين محلي نيز طي سخناني يادآور شد كه بنياد اين كتابخانه در سال ١٣٦٠ گذاشته شده و در آن زمان به همت مرحوم حسن رنجبر ساختماني با زيربناي تقريبي صد متر مربع احداث شد و داراي ٦٠٠ جلد كتاب بود كه البته مدتي بعد اين ساختمان به مخابرات اختصاص يافت.
 
رياست اداره فرهنگ و ارشاد اوز خاطرنشان كرد: فيشور فراتر از يك روستاست و مطالعه و كتابخواني و خوشنويسي را يك فرهنگ نهادينه شده بين مردم فيشور دانست.
 
هاشمي با اشاره به ميزباني اوز در زمينه آموزش باشگاههاي كتابخواني در مورخه ١٦ تا ١٨ شهريورماه از همه علاقمندان دعوت نمود تا در اين دوره شركت نمايند.
 
در پايان اين جلسه با اهداء لوح تقدير از طرف دبير كل نهاد كتابخانه هاي كشور به اهالي فيشور و فاطمه گل حقيقت به عنوان مجري طرح روستاي دوستدار كتاب، تقدير و تشكر شد.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: