تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
چون که صد آید...
9 مهر 1397   11:44:00 |  ویژه‌ها > سرمقاله
چون که صد آید...

یکصدمین شماره عصر لارستان جلوی شماست، نخستین نشریه منظم بعد از یک نشریه اصولگرا در لارستان که با... به صدمین شماره خود رسید. این نشریه خبری، تحلیلی، اجتماعی-اقتصادی در سه سال گذشته رسالت خود را اطلاع ‏رسانی و ارتقای آگاهی منطقه لارستان دانسته و تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف مصروف داشته است. مجموعه عصر لارستان با بهره‏ گیری از نویسندگان بنام، همواره بر خود فرض دانسته است تا با افزایش سطح آگاهی‏ مردم لارستان، نقش خود را در رشد سواد رسانه ایفا کند. نشریه چاپی، وب‌سایت، تلگرام، اینستاگرام عصر لارستان و فناوری ‏هایی که از این پس در عرصهاطلاع‏ رسانی پدیدار خواهند شد همگی ابزار ارتباطی ما با مخاطبان گرانقدرمان بوده و خواهد بود.

تحریریه عصر لارستان امیدوار است در طول 99 شماره گذشته توانسته باشد در مسیر تحقق رسالت خود گام برداشته و تلاش‏ های انجام شده در این مجموعه، مقبول نظر فعالان مردم لارستان افتاده باشد.
 
سه سال پیش در اردیبهشت ماه بود که اولین شماره دو هفته نامه - اینک هفته نامهعصر لارستان به روی کیوسک ها رفت. از آن روز تاکنون ۱۰۰شماره از عصر لارستان منتشر شده است. در این مدت خبرنگاران، عکاسان و چهره های رسانه ای مختلفی با هفته نامه همکاری داشتند. در این ۱۰۰ شماره، اعضای تحریریه عصر لارستان غم و شادی های مشترکی را تجربه کردند.  تامین هزینه و مشکلات مالی یکی از اتفاقات بد این مدت بود و البته شادی های جمعی هم در این بین کم نبود. در این مدت آمد و رفت های زیادی را هم شاهد بودیم، به گونه ای که جز یک نفر از تیم تحریریه ماه های اول انتشار عصر لارستان، همه خبرنگاران و اعضای گروه فنی تغییرکرده اند و به قول معروف نشریه پوست اندازی کرده است.
 
خوشبختانه امروز این شاخه از فعالیت مطبوعاتی در لارستان سرسبز و رسته مستقل از رانت و رانت‌خواری به فعالیت مشغول است و یکی از ثمرات توسعه بخش خصوصی و رقابتی شدن با برخی رسانه های  وابسته است. دیگر کسی برای اعلامیه های رسمی و تکراری ذائقه ای ندارد. همه می خواهند تحلیل و برداشت از وضعیت را بخوانند. در نتیجه جای تعجب ندارد که در این دنیای پرهیاهو و پرسانحه انتشار صدمین شماره عصر لارستان یک پیروزی، ولو کوچک، برای روند توسعه در لارستان باشد که بتوانیم از آن خوشحال باشیم و آنرا جشن بگیریم.
 
اینک شماره صدم انتشار هر نشریه ای در دنیا بسیار مهم است، در ایران البته بسیار مهمتر. برخی از مسائل ساختاری در منطقه لارستان صد ساله هستند و احتمالا سالها با ما خواهند بود ولی با استفاده از رسانه هایی مانندعصر لارستان می توان بحث درباره ریشه ها و عواقب این کاستی ها را ادامه داد تا تصویری واضح بر مبنای واقعیتهای موجود در چهارچوبی علمی از آنها داشت. رسیدن به یک درک مشترک از مسائل اجتماعی-سیاسی اولین گام در یافتن راه حل و متعهد ماندن به حل آنهاست. نشریاتی مانند عصر لارستان اکنون مدتهاست که به ما یادآور می شوند در پس غبار برخاسته از سیاست بازیها در حال ساختن زندگیهایشان و پیشبرد جامعه شان هستند. این تلاش آنهاست که ترقی و شکوفایی را به همراه دارد و سزاوار ثبت در جریده روزگار است.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: