تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
تعامل حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بیشتر می‌شود
10 مهر 1397   11:24:40 |  شهرستانها > لارستان
تعامل حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بیشتر می‌شود

در آستانه مهرماه و فصل شروع مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، جلسه شورای هماهنگی آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در دفتر امام جمعه لار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لار؛ در ابتدای نشست، علی فولادی معاون پرورشی آموزش و پرورش لارستان ضمن تشکر از حجت الاسلام موسوی خرم گزارش مختصری از اقدامات سال گذشته‌ی این اداره در زمینه ارتباط و تعامل با حوزه‌های علمیه زهرای اطهر (سلام الله علیها)، امام علی بن ابیطالب(علیه السلام) و حوزه خاتم الانبیا لارستان ارائه کرد.
 
در ادامه نشست، که نمایندگانی از اداره اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز، شوراهای شهر و شهرستان، حوزه علمیه خواهران و امور تربیتی آموزش و پرورش حضور داشتند، معاونآموزش و پرورش یکی از مسائل مهم روز را آسیب‌های اجتماعی دانست و تأکید کرد: گسترش معنویت و دینداری از راه آموزش صحیح و رفع شبهات، می‌تواند این آسیب‌ها را به ‌ویژه در میان نوجوانان و جوانان کاهش دهد.
 
وی حضور روحانیون بومی و غیر بومی در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه‌های محرم، صفر و رمضان، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌هایی برای رفع شبهات دانش‌آموزان و برپایی منظم نماز جماعت در مدارس را از مهم‌ترین جلوه‌های همکاری حوزه‌های علمیه باآموزش و پرورش عنوان کرد و خواستار همکاری بیشترِ نهادهای دینی همچون اوقاف و سازمان تبلیغات برای حضور روحانیونی آگاه‌تر و پخته‌تر در مدارس شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین موسوی خرم نیز به عنوان رئیس این کمیته، در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و مدیریت آموزش و پرورش، نگاه یکسان و هم‌تراز به پرورش در کنار آموزش را لازمه‌ی نظام آموزشی خواند و تصریح کرد: در زمانه‌ای که شبهه‌ها پیچیده‌تر و بیشتر از گذشته شده، لازم است افرادی با بینش بالا و آگاه به دین و مسائل روز پاسخگوی مسائل باشند.
 
امام جمعه لار با تأکید بر حضور پررنگ‌تر حوزه‌های علمیه در مراکز آموزشی و دانشگاهی، اظهار داشت: این کمیته می‌بایست تصمیم‌های خوب و اساسی برای بهبود شرایط تربیتی و معنوی در میان دانش‌آموزان بگیرد و مدیران مدارس هم موظف به اجرای آنها شوند.
 
در پایان جلسه و پس از اظهار نظر تعدادی از حاضران، تصمیم بر آن شد ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی ضمن ارتباط بیشتر با مراکز دینی و حوزوی در تهران و قم، روحانیونی خبره و مسلط به مباحث کلامی و اعتقادی به شهرستان دعوت کنند تا در کنار برگزاری نشست‌هایی با دانش‌آموزان و رفع شبهات، روحانیون دیگری در حوزه‌های علمیه شهرستان تربیت کنند.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: