تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
ضرورت آشنایی دانشجویان با آثار خانمان‌سوز مواد مخدر
26 مهر 1398   19:08:24 |  شهرستانها > لارستان
ضرورت آشنایی دانشجویان با آثار خانمان‌سوز مواد مخدر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: سعی كرده‌ایم با آموزش دانشجویان و آگاهی‌دادن به آنان، جامعه را از خطرات جدی مواد مخدر آگاه كرده و جوانان را مقابل حوادث پیش‌رو مصون كنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان؛ جلسه كمیسیون پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ظهر امروز در سالن كنفرانس فرمانداری ویژه لارستان و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان و رؤسای ادارات و دستگاه‌های مرتبط لارستان برگزار شد.
 
در این جلسه مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با تشكر از فرمانداری ویژه شهرستان و نقش مهم و كلیدی معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری در تشكیل چنین جلسات مهم و راهبردی اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی به‌صورت مستمر و به‌منظور جلوگیری از معضلات بزرگ و خانمان‌سوز ناشی از مواد مخدر می‌تواند بسیار راهگشا و عاملی در راستای جلوگیری از هنجارشكنی و نهادینه‌شدن ارزش‌های غیراخلاقی در جامعه باشد.
 
وی ادامه داد: موضوع مواد مخدر و بررسی آن نیاز به یك تلاش فراگیر است و همه كسانی كه در این زمینه نقشی دارند؛ باید خود را برای مبارزه با این امر مهم مهیا كنند.
 
زارع خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به‌عنوان یك نهاد علمی آمادگی دارد تا با دستگاه‌های ذی‌ربط برای آموزش نیروهای اداری نهادهای ذی‌ربط و آشنایی هرچه بیشتر ارگان‌های دولتی با این بحران اجتماعی همكاری كند.
 
عضو كمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان متذكر شد: این واحد دانشگاهی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اثرات سوء آن بر خانواده و اجتماع، تحقیقات ارزنده‌ای انجام داده و بسیاری از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان در مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری تخصصی در این حوزه برنامه‌ریزی و مدون شده است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان درباره كارها و فعالیت‌های انجام‌شده در واحد لارستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیان كرد: برگزاری سمینارهای علمی، نمایشگاه‌های مبارزه با مواد مخدر، آشنایی دانشجویان با اثرات سوء این مواد در زندگی فردی و اجتماعی افراد، كلاس‌ها و مراكز مشاوره دانشگاهی، فقط بخش كوچكی از فعالیت‌های انجام‌شده در این خصوص است.
 
وی از برپایی نمایشگاه مواد مخدر با همكاری ارگان‌های ذی‌ربط خبر داد و افزود: سعی كرده‌ایم با آموزش دانشجویان و آگاهی‌دادن به آنان، جامعه را از خطرات جدی مواد مخدر آگاه كرده و جوانان را مقابل حوادث پیش رو مصون كنیم.
 
علی‌اصغر علی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان نیز با تشكر از فعالیت‌های دستگاه‌های مرتبط در مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌شدت در این زمینه فعالیت داشته و هزینه های سنگینی را در مبارزه با مواد مخدر داده است؛ اما این امر باعث نشده كه نظام جمهوری اسلامی در این خصوص تعلل داشته باشد.
 
وی از رؤسای ادارات شهرستان خواست با رایزنی و تعامل با دیگر ادارات، فعالیت‌های خود را هماهنگ كرده تا جلسات و نشست‌های مشترك برای پیشگیری از این معضل اجتماعی به نحوی ساختارمند برنامه‌ریزی و اجرا شود.
 
 در این جلسه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، رئیس پلیس فرودگاه و دیگر رؤسای دستگاه‌های مرتبط در شهرستان لارستان درباره فعالیت‌های انجام‌شده مطالبی را عنوان كردند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: