تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
نخستین گردهمایی و نمایشگاه آثار نقاشان معاصر در لار برگزار شد
13 آذر 1395   08:04:56 |  فرهنگ و هنر > موسیقی، تئاتر و هنر های تجسمی
نخستین گردهمایی و نمایشگاه آثار نقاشان معاصر در لار برگزار شد

نخستین گردهمایی و نمایشگاه آثار نقاشان معاصر 27شهریور 95 با حضور بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سید علی اصغر رفعت حقیقی ریاست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان،امید امید بخش معاونت هنری اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محمد رضا مریدی مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، علی اصغر علی پور معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه ی لارستان جمشید جعفرپور نماینده مجلس, محمد فیاض پور معاون مدیرکل و مدیر آموزش وپرورش لارستان، نواز الله شریفی معاون شهرداری لار، فرزاد قناعت پور رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری، اسداله رستمی رئیس اداره ی پست لارستان، روسای اداره فرهنگ و ارشاد اوز و گراش و جمعی از نقاشان معاصر کشور در خانه ی فرهنگ لارستان (نگار خانه سبز) برگزار شد. 
 

به گزارش پایگاه خبری عصر لارستان سید علی اصغر رفعت حقیقی در مورد این گردهم آیی گفت: طی دو سال گذشته پس از تشکیل انجمن ها در راستای استعداد یابی بیشتر و ایجاد انگیزه ی فراوان در فرزندان شهرستان لارستان بر آن شدیم که از دانش و هنر بهترین اساتید هنر معاصر کشور استفاده کنیم که به حول قوه ی الهی و با به کار گیری تلاش و همت مداوم اعضای انجمن هنر های تجسمی لارستان کارگاه آموزشی هنری تشکیل شد و به برگزاری و افتتاح نمایشگاه مجازی آثار هنرمندان و بر پایی نمایشگاه آثار این بزرگان انجامید.
 
وی افزود: تفاهم نامه هایی هم با دو دانشگاه بسته شده که در آینده ای نزدیک همکاری خود را شروع می کنند و مدرکی که در پایان دوره 17 ماهه به هنردوستان داده می شود که معادل مدرک کاردانی می باشد.
 
واهیک هارطونیان نقاش معاصر ارمنی تبار نیز ضمن تشکر از ریاست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و تمجید از آثار باستانی و غنی بودن شهرستان لارستان گفت: پتانسیل و علاقه و استعداد فراوانی در جوانان این شهر دیده ام که به واقع این نمایشگاه حاصل ذوق و پشت کار این عزیزان بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد که مضامین ارمنی در آثار نقش پر رنگ و بسزایی تا به امروز داشته و از این به بعد هم شاهد این نوع مضامین در کارهای بعدی خواهیم بود بعد از این دوره ی کاری با موضوعات و مضامین جدید تر و مختلف تری روبه رو می شویم که شاید دشواری هایی هم به همراه داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: از این پس هر دو سال یک بار نمایشگاهی در قالب معاصر دفاع مقدس در لارستان بر پا خواهد کرد.
 
هارطونیان افزود: امیدوار است که بتواند با همدلی و همکاری مسئولین و هنرمندان خوش ذوق لارستانی اتفاق و فصلی نو را در عرصه ی هنری این آب و خاک رقم بزند چرا که لارستان را می توان تابلویی از رنگ و نقش و هنر دانست.
 
در ادامه "امید بخش" معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تقدیر و تشکر از مسؤلان و هنرمندانی که در این گردهمایی حضور داشتند ابراز امیدواری کرد که هم دلی مسئولین باعث ادامه ی این راه شود و در آینده ای نزدیک شاهد پیشرفت روز افزون تمامی هنر دوستان باشیم.
 
سخنران بعدی این گردهمایی دکتر محمد رضا مریدی مشاور مدیر کل بود. وی اظهار داشت: هر گاه در مورد هنر مدرن صحبت می شود یقینا اشاره ما به هنر در زمان است و در اینجاست که هم سو و همراه هنر می شویم و مکان فرصت تازه ای ست برای حیات چرا که جغرافیا کم کم مقدم بر تاریخ می شود
 
جمشید جعفر پور نماینده لارستان،خنج،گراش در مجلس نیز ضمن تقدیر و تشکر از اساتید حاضر در جمع خاطرنشان کرد: در این گردهمایی به دنبال گنج هایی از استعداد هستیم چرا که اعتقاد ی عمیق بر این اصل دارم.
 
اسداله رستمی رئیس اداره ی پست لارستان نیز در بخش بعدی این مراسم اظهار داشت: علاوه بر این که ما باید فرهنگ و هنر پیچیده و غنی ایران را به دنیا بشناسانیم باید کاری کنیم که این آثار با ارزش را به بالا ترین سطح جهان هم معرفی کرد که این خود مستلزم نزدیک کردن آثار به بازار می باشد که ارزان ترین و سریع ترین راه دست یابی استفاده از شبکه های الکترونیکی می باشد.
 
در ادامه این گردهمایی که به بخش افتتاح گالری مجازی آثار هنرمندان اختصاص داشت عادل پورشمسی برنامه نویس, کارشناس علوم فناوری و امنیت شبکه و مدیر مسئول نشریه عصرلارستان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک به مسئولین و هنرمندان بابت این اتفاق نو و جدید خاطرنشان کرد: با وجود تمام فشار های چند ماهه که برای آماده سازی زیر ساخت های فنی و دروازه پرداخت آنلاین این گالری مجازی وارد شد بالاخره با همکاری و همراهی کادر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان طراحی و راه اندازی کردیم.
 
پورشمسی در ادامه سیستم گالری مجازی آثار هرمندان را معرفی کرد و نکاتی را در این مورد بیان داشت.
 
سپس رفعت حقیقی به همراه استاد جمالی یکی از پیشکسوتان تئاتر لارستان از این بخش رونمایی کردند.
 
در پایان افتتاح نخستین نمایشگاه نقاشان معاصر در لارستان با عنوان «فصلی نو» انجام شد ،آثار های نمایشگاه شامل سبک هایی چون: کلاژ،آبرنگ،ترکیب مواد،دوخت،اکرلیک،راپید و روان نویس،جوهر ،راپید و خودکار و رنگ روغن بود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: