تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
کاظم رحیمی نژاد: راه من از راه نماینده فعلی جداست/ تابع رای شورای نگهبان هستم/ مواضع سیاسی ام را بر منافع منطقه ترجیح نمی دهم
11 آذر 1398   00:45:07 |  شهرستانها > لارستان
کاظم رحیمی نژاد: راه من از راه نماینده فعلی جداست/ تابع رای شورای نگهبان هستم/ مواضع سیاسی ام را بر منافع منطقه ترجیح نمی دهم

 آفتاب، دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری‌ ویژه لارستان از ساعت ۸ صبح امروز (دو شنبه) آغاز شد.

نخستین داوطلب روز دوم ثبت نام، کاظم رحیمی نژاد فعال سیاسی و اجتماعی شناخته شده بود که به همراه عده ای از همراهان وارد سالن ثبت نام انتخابات مستقر در فرمانداری ویژه لارستان شدند. وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن ها پاسخ داد.
 
باهدف سازماندهی همه نیروهای منطقه آمده ام
 
کاظم رحیمی نژاد ضمن معرفی خود گفت: متولد ۲۸ آبان سال ۱۳۵۱ در شهر لار و دارای مدرک لیسانس ادبیات از دانشگاه شیراز، فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی  از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شیراز هستم. همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان فارس، مدیر بخش های فارسی، عربی و انگلیسی دانشگاه های فرهنگیان استان فارس و مدیر تشکل «لارستان بیدار» که یک تشکل اجتماعی است و برای پیشرفت لارستان، خنج، گراش و اوز به وجود آمده هستم.
 
وی در مورد هدف از شرکت در انتخابات اظهار کرد: با هدف ایجاد اتحاد در کل منطقه، همگرایی بیشتر، حذف بسیاری از خط و خطوط هایی که ناخواسته ایجاد شده، سازمان دهی همه ی نیروهای منطقه بدون استثنا و استفاده از آن ها به منظور توسعه ی منطقه در انتخابات شرکت کرده ام.
 
تاکید بر ناکافی بودن خدمات و اقدامات مسئولان لارستان
 
این نامزد یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه ی انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز در مورد برنامه های خود تصریح کرد: درحال حاضر، منطقه لارستان با کمبودهای جدی ای به ویژه در حوزه ی راه، بهداشت و آموزش مواجه است. در ماه های اخیر، کشته های بسیاری را در جاده ی لار جهرم داشتیم که با پیگیری های انجام شده مجوز آسفالت باند دوم جاده ی لار جهرم اخذ شده است و هیچ چیز نمی تواند این موضوع را انکار کند که پیگیری مردمی باعث تصویب ۵۵ کیلومتر باقی مانده ی جاده ی لار جهرم شد. البته مسئولان نیز زحمت خودشان را کشیدند اما می بینیم که صرف برگزاری یک جلسه با وزیر و عدم پیگیری جدی این قضیه کار را به جایی رسانده که پس از گذشت چند ماه هنوز هیچ اتفاقی در عمل نیفتاده است و اگر هم در همین حد پیگیری هایی صورت گرفته، پیگیری مردمی بوده که افتخار دارم آن را مدیریت کرده ام.
 
رحیمی نژاد اضافه کرد: با توجه به سمت دانشگاهی ای که دارم می توانم در حوزه ی آموزش مفید واقع شوم و برای توسعه امور آموزشی و آموزش عالی منطقه کاری کنم.
 
وی خاطرنشان کرد: همه ی مناطق در استان فارس به دنبال توسعه ی دانشگاه های خود هستند اما متاسفانه ما در آستانه ی تعطیلی دانشگاه علمی کاربردی هستیم که البته پیگیری هایی در این زمینه صورت گرفته به عنوان نمونه تشکل «لارستان بیدار» به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است و فعالان اجتماعی نیز پیگیر این موضوع هستند.
 
مجلس دهم درحوزه نظارت بسیار ضعیف عمل کرده است
 
نامزد یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در مورد وظیفه مجلس گفت: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس، قانون گذاری و نظارت است. مجلس دهم به ویژه در حوزه ی نظارت بسیار ضعیف عمل کرد که در قضیه گرانی بنزین شاهد آن بودیم.
 
رحیمی نژاد افزود: با وجود اینکه مجلس ده سال قبل تصویب کرده بود که هر سال به تدریج مبلغ کمی به سوخت اضافه شود اما این کار صورت نگرفت و دولت نیز ملزم به افزایش اندک اندک نشد؛ بنابراین قیمت ها روی هم جمع شد و این معضل به وجود آمد.
 
وی خاطرنشان کرد: وظیفه ی مجلس در سطح ملی قانون گذاری و نظارت است. در بعد منطقه ای نیز واقعیت این است که همه ی نمایندگان مجلس برای حوزه و منطقه ی خود تلاش می کنند و ما هم مستثنی نیستیم بلکه می خواهیم پیشرو باشیم.
 
به کمیسیون عمران یا آموزش می روم
 
نامزد یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در مورد کمیسیون انتخابی خود در مجلس آینده تصریح کرد:اولویت نخست کمیسیون عمران، سپس کمیسیون آموزش است.
 
مواضع سیاسی من مشخص است اما به هیچ حزبی وابستگی و تعلق ندارم
 
رحیمی نژاد در مورد رویکرد سیاسی خود گفت: به هیچ حزب و جناحی وابستگی ندارم اما همه می دانند که مواضع سیاسی و فکری من چیست اگرچه از مردم برای انجام مطالباتشان وکالت می گیرم اما نه برای اینکه مواضع سیاسی خودم را اعمال کنم.
 
مواضع سیاسی ام را بر منافع منطقه ترجیح نمی دهم
 
وی اضافه کرد: هیچ وقت مواضع  سیاسی ام را  بر منافع منطقه ترجیح نمی دهم. موضع من کاملا مشخص است و فکر می کنم هر جامعه ای نیاز به اصلاح مداوم خودش دارد و اصلاح هم چیزی جز تلاش برای رفع فقر، فساد و تبعیض که در کلام مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده، نیست.
 
تابع رای شورای نگهبان هستم
 
این نامزد یازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه چرا با وجود اینکه در دوره ی قبلی رد صلاحیت شدید دوباره ثبت نام کردید گفت: وظیفه ی ما شرکت در انتخابات و تشویق دیگران برای حضور در آن است. از طرفی، شورای نگهبان هم وظیفه ی ذاتی خودش را دارد، بررسی می کند و هر نتیجه ای که داشته باشد ما تابع هستیم.
 
محدود کردن نیروهای منطقه به عده ای خاص مهمترین ضعف نماینده فعلی است
 
رحیمی نژاد در مورد مهم ترین نقاط ضعف جعفرپور در دو دوره ی نمایندگی مجلس اظهار کرد: عدم استفاده از نیروهای همه ی مناطق، افکار و سلایق و محدود کردن نیروهای منطقه به عده ای خاص که ضررش به خود منطقه می رسد از مهم ترین نقاط ضعف ایشان است.
 
وی اضافه کرد: وظیفه ی من در اینجا نقد ایشان نیست اما برنامه ی من سازماندهی همه ی نیروهای منطقه است و طبیعتا راه من از راه نماینده ی فعلی جداست.
 
نامزد یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد شعار انتخاباتی اش گفت: شعار من در این دوره، پیشرفت و توسعه ی لارستان، خنج، گراش و اوز با کمک نیروهای همه ی مناطق است.
 
در موضوع بنزین، بی تدبیری شد و مجلس نیز منفعل بود
 
رحیمی نژاد در مورد اعتراضات مربوط به گرانی بنزین گفت: این موضوع نتیجه ی بی تدبیری و عدم نظارت صحیح مسئولان است و مجلس نه تنها در این چند روز بلکه در ده سال اخیر منفعل عمل کرده است. درباره افزایش قیمت بنزین، مجلس می گوید خبر نداشتیم، رئیس دولت هم می گوید خبر نداشتیم و رئیس قوه ی قضائیه انتقاد می کند و اینجا همان طنز معروفی که می گوید لابد مردم باید عذرخواهی کنند پیش می آید.
 
وی خاطرنشان کرد: فکر می کنم که اعتراض حق مردم است اما مسئولان ما علاوه بر تاکید بر این حق، نگفتند که پاسخ آن ها به اعتراض چیست و چه  کاری میخواهند بکنند که مردم راضی شوند.
 
نامزد یازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه ی انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز افزود: البته ناامنی و تخریب اموال عمومی از طرف هرکسی ممنوع است.
 
رحیمی نژاد در مورد بنزینی که استفاده میکند تصریح کرد: هنوز بنزین ۱۵۰۰ تومنی میزنم.
 
وی در مورد قیمت آخرین باری که گوشت خریده است اظهار کرد: گوشت را ۱۰۰ هزار تومان و مرغ را ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان خریدم.
 
نامزد یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی نظر خود را در مورد هر یک از کلمات زیر در یک جمله بیان کرد:
 
استان لارستان: با اتحاد، همگرایی و برنامه ریزی می شود به آن رسید.
 
جاده ی لار جهرم: نماد توانایی های مردم و ناتوانی مسئولان.
 
برجام: رفع افسد به فاسد
 
ترامپ: غیرقابل مذاکره
 
دولت تدبیر و امید: دولتی که باید تا یک سال و نیم با مجلس جدید کار کند.
 
مجلس دهم: در قواره ی مردم ایران ظاهر نشد.
 
جمشید جعفرپور: قابل احترام
 
اینترنت: جزو لاینفک زندگی اجتماعی انسان ها

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: