تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
۱۰ طرح عمرانی، تولیدی، بهداشتی، آموزشی و زیر بنایی در لارستان افتتاح و کلنگ زنی شد
16 بهمن 1398   23:36:03 |  شهرستانها > لارستان
۱۰ طرح عمرانی، تولیدی، بهداشتی، آموزشی و زیر بنایی در لارستان افتتاح و کلنگ زنی شد

با حضور استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان؛ ۱۰ طرح عمرانی، تولیدی، بهداشتی و آموزشی با اعتباری بالغ بر 7۰۰ میلیارد ریال در لارستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ در پنجمین روز از دهه فجر و با حضور عنایت الله رحیمی استاندار فارس، احمدی زاده معاون سیاسی استانداری فارس، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه لار، باباخانی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دستغیب مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری فارس، جمشیدی مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس، احسان طاهری و احمد دلاور معاونین فرمانداری ویژه لارستان، بخشدار مرکزی، جمعی از مدیران کل استانی و همچنین مسئولین شهرستان و قشرهای مختلف مردم، ۱۰ طرح عمرانی، زیر بنایی، آموزشی، تولیدی و بهداشتی با اعتباری افزون بر 700 میلیارد ریال در لارستان افتتاح و یا ساخت آنها آغاز شد.
 
استاندار فارس ابتدا نیروگاه ۸۰ کیلو وات خورشیدی شهرداری لطیفی را با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال افتتاح کرد . در ادامه استاندار فارس به روستای کورده رفت و مجتمع فرهنگی اجتماعی بانوان این روستا را به بهره برداری رساند. سپس آموزشگاه استثنایی حاج محمد علی نجفی روستای کورده در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع با زیربنای ۴۲۰ متر مربع افتتاح شد.
 
این مدرسه با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال بصورت مشارکتی توسط خیر حاج محمدعلی نجفی و اداره کل نوسازی مدارس استان فارس ساخته شده است. همچنین با حضور استاندار فارس آموزشگاه ۶ کلاسه حاج قدرت الله دهقانی در شهر دهکویه نیز به بهره برداری رسید.
 
این آموزشگاه در زمینی به مساحت 3۲۰۰ مترمربع با زیربنای 600 متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱3 میلیارد ریال توسط خیر حاج قدرت الله دهقانی و اداره کل نوسازی مدارس استان فارس احداث شده است. بلوار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهر لار، طرح دیگری بود که استاندار فارس آن را افتتاح کرد.
 
این بلوار ورودی شهر لار با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال توسط شهرداری لار احداث شده است. استاندار فارس سپس به بیمارستان حضرت امام رضا علیه السلام شهر لار رفت و بخش NICU 2 بیمارستان را به نمایندگی از دیگر طرح های دانشکده علوم پزشکی لارستان را که با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال توسط خیرین احداث شده است را به بهره‌برداری رساند. در ادامه واحد تولید کیسه پلاستیکی از پلی اتیلن( نایلون و نایلکس) واقع در شهرک صنعتی لار افتتاح شد.
 
این کارخانه کیسه بدون بافت پلاستیکی یک لایه از پلی اتلین( نایلون و نایلکس) را تولید و ظرفیت اسمی تولید ۷۲۰ تن در سال است که در زمینی به مساحت ۱۰۰۴ مترمربع، با زیربنای ۴۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی آقای محمود عدلی احداث شده است.
 
با افتتاح این واحد تولیدی برای 5 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است. همچنین با حضور استاندار فارس کلنگ آغاز ساخت بزرگترین مجموعه تولید گلخانه ای روستایی کشور را در روستای کورده به زمین زده شد.
 
این شهرک گلخانه‌ای قرار است در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با اعتباری افزون بر 6۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شود که برآورد شده است در این شهرک گلخانه‌ای برای بیش از ۶۰۰ نفر شغل ایجاد می شود و میزان تولید سالیانه آن ۱۳۰۰ تن در سال می باشد.
 
در ادامه ساخت آموزشگاه ۹ کلاسه مدنی دهکویه نیز آغاز شد. این آموزشگاه قرار است در زمینی به مساحت 3700 مترمربع با زیربنای 950 مترمربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط خیر و اداره کل نوسازی مدارس استان فارس ساخته شود.
 
همچنین کلنگ احداث پارک بانوان شهر لار نیز در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع به زمین زده شد. این طرح که در پارک شهر لار واقع شده است قرار است با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال توسط شهرداری لار احداث شود.
 
استاندار فارس همچنین در بدو ورودش به شهرستان لارستان به گلزار مطهر شهدا رفت و قبور مطهر شهدا را گلباران و عطر افشانی کرد.
 
وی همچنین به مرقد مرحومین حضرات آیات آیت اللهی و موسوی لاری و حرم شهدا گمنام واقع در پارک شهر هم رفت و مجتمع بزرگ فرهنگی، ورزشی و علمی منیری هم بازدید کرد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: