تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
آغاز عملیات اجرایی ۳۱ کیلومتر از بزرگراه لارستان - جهرم آغاز شد
19 بهمن 1398   00:01:24 |  شهرستانها > لارستان
آغاز عملیات اجرایی ۳۱ کیلومتر از بزرگراه لارستان - جهرم آغاز شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس و معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، عملیات اجرایی ۳۱ کیلومتر از بزرگراه لارستان- جهرم آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ در مراسمی به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، معاونین وی، عنایت اله رحیمی استاندار فارس، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز، باقری فرد مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، احسان طاهری و احمد دلاور معاونین برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، بخشداران مرکزی، جویم و صحرای باغ و جمعی از مدیران کل استانی، مسئولین شهرستان، عملیات اجرایی ۳۱ کیلومتر از بزرگراه لارستان- جهرم شروع شد.
 
این طرح با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل ترافیک عبوری، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت و افزایش رونق اقتصادی منطقه انجام می شود. محور جهرم- لارستان- بندرعباس به عنوان قسمتی از شریان مواصلاتی بین استان های فارس و هرمزگان، مناطق جنوبی کشور به ویژه بندرعباس را از طریق لارستان به شیراز و مرکز کشور متصل می کند.
 
این مسیر به دلیل کوتاه تر بودن طول و زمان سفر نسبت به محور شیراز- فسا –داراب- بندرعباس و همچنین مطلوبیت بیشتر به لحاظ مشخصات فنی و مهندسی توسط رانندگان به ویژه رانندگان وسائط نقلیه سنگین مورد توجه قرار گرفت که با افزایش حجم ترافیک و وقوع تصادفات ناگوار، احداث باند دوم آن به طول ۳۸۶ کیلومتر به تدریج از سال ۱۳۹۱ آغاز شد.
 
هم اکنون ۹۰ کیلومتر از آن به صورت بزرگراه در دست بهره‌برداری و ۱۱۶ کیلومتر در دست اجرا می باشد.
 
در راستای تکمیل بزرگراه یادشده در استان فارس، احداث باند دوم بخشی از مسیر، در محور لارستان -جهرم حدفاصل کیلومتر ۳۲ الی 45 و 55 الی 73 مجموعا به طول 31 کیلومتر در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ حجم خاکبرداری این طرح ۱۱۰ هزار متر مکعب، حجم خاکریزی ۸۱۵ هزار متر مکعب، حجم آسفالت ریزی 100 هزار تن، اساس ۵۹ هزار متر مکعب، زیر اساس ۶۳ هزار مترمکعب، بتن ریزی ۲۲۰ هزار مترمکعب و پل تیپ ۶۰ دستگاه می باشد، که با اعتباری افزون بر 830 میلیارد ریال احداث می گردد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: