تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
از دانشجویان و دانش آموزان ممتاز «عمادشهر» تقدیر شد
19 بهمن 1398   00:14:20 |  شهرستانها > لارستان
از دانشجویان و دانش آموزان ممتاز «عمادشهر» تقدیر شد

به گزارش روابط عمومی بخشداری صحرای باغ، مراسم اختتامیه تجلیل از نخبگان عمادشهر با تقدیر از دانشجویان و دانش آموزان ممتاز مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان، با حضور خانواده شهدا، امام جمعه، جمعی از معتمدین و روسا و پرسنل ادارات مختلف، احمد علمدار بخشدار صحرای باغ، محمدی شهردار عمادشهر و موسوی مسئول حراست شهرداری، مسئولین نظامی و انتظامی در سالن اجتماعات عمادشهر برگزار گردید.

بخشدار صحرای باغ ضمن تقدیر و تشکر از شورای اسلامی در خصوص برگزاری این مراسم و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: جوان ها، به خصوص جوانان نخبه هدایای نفیس الهی هستند به یک ملت و یک کشور و همه کشورها از چنین هدایایی، با این حجم، با این گستردگی، با این عدد فراوان برخوردار نیستند.
 
احمد علمدار در ادامه افزود: نقش نیروی انسانی توانمند در توسعه پایدار نقشی بی بدیل است و پیشرفت و توسعه باید بر مبنای تفکر و منطق باشد و برای تحقق این مهم نیاز به راه اندازی انجمن جوانان با حضور کلیه جوانان دانشگاهی صاحب نظر است تا بتوانیم از تمام ظرفیت ها در پیشرفت بخش استفاده کنیم.
 
وی در ادامه گفت: امروزه نخبگان در جوامع مختلف دارای جایگاه ویژه ای هستند و کشورهای غربی با در اختیار گذاشتن تمام امکانات نخبه ها را از سراسر جهان جذب کرده و در راستای پیشبرد اهداف خود در زمینه های مختلف علمی، ورزشی، سیاسی و اقتصادی و… استفاده می کنند.
 
علمدار اضافه کرد: امروزه در جوامع در حال توسعه استفاده از خرد جمعی و فکرهای نو و دارای خلاقیت می تواند در رسیدن به اهداف جامعه کمک کننده باشد و همکاری و تعامل مسئولان بخش با نخبگان می تواند پیشرفت بخش را به دنبال داشته باشد و باید همگی در این راه کوشا باشیم. البته وقتی ما می گوییم نخبه فقط نخبه دانشگاهی نیست که یک کارنامه تحصیلی با فلان معدل را در دست داشته باشد و بر اساس همین معدل بگوییم ایشان نخبه است. خیر هر فردی در هر زمینه ای که بتواند موفقیت چشمگیری را کسب کند نخبه است. یک ورزشکار، فعالان قرآنی، کشاورز، نویسنده، خبرنگار و…
 
بخشدار صحرای باغ همچنین گفت: بخش صحرای باغ یک بخش بکر و دارای ظرفیت های بسیار بالقوه ای است که در آینده ای نه چندان دور بسیار خواهد درخشید به شرط آنکه زیرساخت های لازم به منظور پیشرفت فراهم شود و این امر جز با تلاش و همفکری جوانان و نخبگان بخش صحرای باغ میسر نخواهد شد و لازم است در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و حتی معماری شهر از ایده های نخبگان و جوانان دانشگاهی استفاده کنیم که در این زمینه شهرداری و دهیاری ها می توانند بیشترین استفاده را از ظرفیت دانشجویان در حوزه معماری نمایند.
 
وی در پایان گفت: خوشبختانه ما توانستیم به بهانه برگزاری این مراسم نشستی با تعدادی از دانشجویان داشته باشیم که برای اولین جلسه بسیار خوب بود و امیدواریم که این مطالبه گری ادامه داشته باشد و ما هم در بخشداری پذیرای نظرات، پیشنهادات و ایده های به روز و تاثیرگذار جوانان و دانشجویان خواهیم بود. نقش نیروی انسانی توانمند در توسعه پایدار نقشی بی بدیل است و پیشرفت و توسعه یابد بر مبنای تفکر و منطق باشد و برای تحقق این مهم نیاز به راه اندازی انجمن جوانان با حضور کلیه جوانان دانشگاهی صاحب نظر تشکیل شود تا بتوانیم از تمام ظرفیت ها در پیشرفت بخش استفاده کنیم.
 
سید احمد قتالی امام جمعه عمادشهر نیز در این مراسم به همراه فرهنگی بازنشسته حاج علی فلاحت در سخنان خود  به نقش اساسی علم در راستای تحقق اهداف جامعه خصوصا بخش صحرای باغ و شهر عمادشهر اشاره نمودند.
 
ستاری مسئول کمیسیون علمی و آموزشی و کمیته دانشجویی عمادشهر نیز در سخنان خود ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر یاد و خاطره سردار رشید و سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ما امنیت حاکم بر کشور را مدیون زحمتکشان نهادهای مربوطه و مسئولین دلسوز می‌دانیم همانطور که همه ما شاهد آن هستیم بدون امنیت هیچ گونه پیشرفتی خصوصا در زمینه‌ علمی میسر نخواهد شد.
 
ستاری توکل بر خدای متعال و تکیه به ذات لایزال الهی را اصل برتری در کارها دانست و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که آينده کشور به دست جوانان خواهد بود، گزارش سالانه کمیسیون علمی شورا و کمیته دانشجویی عمادشهر را با سه تن از اعضای آن کمیته، خانم ها جاوید و موحد و آقای درفش به طور مفصل به عوامل موفقیت و رمزهای عبور از موانع جهت رسیدن به اهداف عاليه علمی و تاثیر حمایت خانواده از قشر تحصیل کرده را ارئه نمودند.
 
پژهان رئیس شورای اسلامی نیز درخصوص نحوه برگزاری این مراسم و با اشاره به اهداف کوتاه و بلند مدت شورای اسلامی در خصوص استفاده از ایده ها و نظرات نخبگان در راستای ساختن شهری آباد گفت: هدف ما ایجاد انگیزه و شور و شوق در بین محصلین است چرا که با وجود تزریق یک فضای رقابتی میان این عزیزان آینده شهر ما به خوبی رقم خواهد خورد.
 
شیخ حیدر رحمانپور فرهنگی بازنشسته طی سخناني و با اشاره به آیات قرآن کریم راه درست و انتخاب صحیح در رابطه با علم آموزی را بیان کرد. وی ضمن یادآوری نقش والدین در تربیت و آینده دانش آموزان از سختی های راه اندازی مدرسه دبیرستان شهید کریمی نیا سخن گفت.
 
این مراسم با اجرای دف نوازی گروه هنری و سنتی نواهنگ به سرپرستی محمد اردشیری از لارستان، پخش ویدئو کلیپ دو شخصیت موفق عمادشهری شامل خانم دکتر  انجم روز و دکتر سعید رسولی هردو دندان پزشک و اهدای لوح تقدیر به ممتازین و نخبگان عمادشهری پایان یافت.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: