تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
۲ هزار و ۵۵۸ فرصت شغلی در لارستان ایجاد شد
26 اسفند 1399   23:55:05 |  اقتصاد > 
۲ هزار و ۵۵۸ فرصت شغلی در لارستان ایجاد شد

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان فارس گفت: ۲ هزار و ۵۵۸فرصت شغلی از اوایل سال جاری تاکنون و در سر فصل های مختلف در این شهرستان ایجاد و در سامانه های نظارتی این نهاد ثبت شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان، عبدالمهدی قاسمی اظهار داشت: بیشترین سهم اشتغال ایجاد شده مربوط به بنگاه های اقتصادی آسیب دیده ناشی از کرونا بود که با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مجدد به چرخه تولید بازگشتد.

 

وی اضافه کرد: یک هزارو ۱۳۳ نفر از این تعداد از محل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به بنگاه های اقتصادی آسیب دیده ناشی از کرونا بود است.

 

قاسمی گفت: از مجموع حدود ۱۴۰ میلیارد ریال سهم شهرستان لارستان در زمینه تسهیلات کرونایی تاکنون بالای ۸۵درصد آن محقق شده و رقمی افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال به متقاضیان و افراد واجد شرایط پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: ۹۸۸ نفر نیز سهم اشتغالزایی نهادهای عمومی و دستگاه های مختلف اجرایی است که افزایش ۲۱ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

 

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان گفت: ۶۱ نفر از این آمار اشتغال ثبت شده نیز مربوط به سامانه کارورزی و اشتغالزایی دانش آموختگان دانشگاهی ، مشاغل خانگی و طرح مشوق های بیمه ای بوده است.

 

قاسمی با بیان اینکه همچنین ۳۷۵ نفر از این تعداد اشتغال ایجاد شده مربوط به تعاونی ها بوده است، افزود: هم اینک بیش از ۱۰۰ تعاونی در این شهرستان و در رشته ها و حوزه های مختلف فعالیت دارند.

 

وی ابراز داشت: تعاونی کشاورزان و دامپروران، صنایع دستی زنان، صادرات و واردات و مرز نشینان بخش بیرم مهمترین تعاونی های فعال در شهرستان لارستان است.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: