تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
انتخاب اوز به عنوان شهر خلاق مد و لباس
6 ارديبهشت 1400   23:11:19 |  شهرستانها > اوز
انتخاب اوز به عنوان شهر خلاق مد و لباس

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز گفت: کسب عنوان شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در حوزه مد و لباس برای اوز در بحران کرونا یک اتفاق خوب فرهنگی است.

به گزارش عصرنامه لارستان، فروغ هاشمی با اشاره به سربلندی شهرستان اوز در جشنواره «شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» در جمع خبرنگاران به صورت مجازی اظهار داشت: شهر «اِوَز» استان فارس به عنوان شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در حوزه مد و لباس شناخته شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز افزود: کسب این مقام در بحران کرونا یک اتفاق خوب فرهنگی است و چشم‌اندازی روشن برای توسعه شهر و اقتصاد فرهنگی و‌ هنری این شهر خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: در شهر خلاق به زیر ساخت ها و سابقه فرهنگی و هنری آن شهر توجه می شود و کسب این عنوان برای اوز نشانه دست های توانمند مردان و زنان هنرمندی است که سال ها با هنر خود بر روی لباس های سنتی نقش زده و دوخته اند تا در قالب احیای تلفیقی از سنتی و مدرن به نمایش گذاشته شود.

 

هاشمی با تاکید بر خلق آثار ماندگار بر اساس پوشش سنتی ایرانی و اسلامی بیان کرد: گرایش جوانان به استفاده از پوشاک غربی و عدم استفاده از پوشاک سنتی و محلی اغلب بیشتر است و پوشاک سنتی قوم خود را از مد افتاده یا کهنه و قدیمی توصیف می کنند.

 

وی ادامه داد: محدودیت هایی كه در استفاده از پوشش سنتی وجود دارد نیز باعث شد تا در شهرستان اوز به فكر راهی برای جلوگیری از کمرنگ شدن هنر سنتی و زیبایی هنر دست و نوارهای سنتی دست‌ ساز زنان باشیم تا نقش زدن بر روی پوشش دیگر به یک لباس محلی و بومی و استفاده آن فقط در مجلس شادی محدود نشود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز اضافه کرد: خوشبختانه با یاری هنرمندان و طراحان دانش آموخته و با استفاده از دانش بومی و سنت‌های ایرانی-اسلامی و متناسب با نیازهای روز جامعه ایران، طراحی لازم انجام و توسط جوانان هنرمندان در كنار هنرمندان قدیمی اجرا شد.

 

وی تاکید کرد: از تمامی هنرمندان، دبیران انجمن هنرهای سنتی و تجسمی و همكاران اداری و خانه فرهنگ، هیئت اجرایی پایتخت كتاب در بخش مستند سازی و مجموعه شهرداری و ریاست شورای اسلامی شهر اوز، موزه مردم شناسی اوز و بانوان هنرمند و كارآفرین اوزی و طراحان و خیاطان و خیرین و … برای کسب این موفقیت تقدیر و تشکر می کنیم.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: