تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
رنگ‌بندیِ جدید کرونا در سه شهرستان: «نارنجیِ» بسیار شکننده!/ «دهکویه» و «درز» کانونِ جدیدِ بحران در منطقه
10 ارديبهشت 1400   13:08:36 |  شهرستانها > لارستان
رنگ‌بندیِ جدید کرونا در سه شهرستان: «نارنجیِ» بسیار شکننده!/ «دهکویه» و «درز» کانونِ جدیدِ بحران در منطقه

طبق رنگ‌بندی جدید کرونا در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز هرسه شهرستان از وضعیت قرمز به «نارنجی» تغییر وضعیت داده‌اند؛ وضعیتی که البته به گفته کارشناسان بسیار شکننده است.

به گزارش عصرنامه لارستان و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، حامد هاشمی معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده با بیان اینکه علیرغم بهبود نسبی شرایط در مجموعه علوم پزشکی در سه شهرستان لارستان، اوز و خنج همچنان دو نکته حائز اهمیت است، اظهار داشت: اول اینکه در ادامه روند ابتلای انفجاری سه هفته گذشته و طبق رفتار و ماهیت ویروس و پیش بینی‌ها در حال حاضر مهمترین مشکل، روند ادامه‌دار موارد بستری است که باعث شده به تبع آن مرگ و میر افزایش چشمگیری داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: موارد بستری و بدحال نسبت به پیک‌های قبلی تقریبا دو برابر بوده که نتیجه تعداد زیاد موارد ابتلا در فروردین ماه است.
 
هاشمی افزود: نکته دوم اینکه دو منطقه «دهکویه» و «درز» طی دو هفته گذشته از مناطق کم‌خطر به مناطق بسیار پرخطر تغییر وضعیت داده‌اند که نشان دهنده عدم توجه به هشدارها بوده است که متاسفانه مواردی از مرگ و میر هم در مناطق فوق اتفاق افتاده است.
 
معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان خاطرنشان کرد: سایر مناطق سه شهرستان نیز همچنان اندکی بهبود وضعیت داشته‌اند و شرایط بسیار شکننده است.
 
وی گفت: خوشبختانه فاز یک واکسیناسیون درحال اتمام بوده و فاز دو با اولویت گروه سِنی سالمند طبق سند ملی در حال برنامه‌ریزی برای اجراست و قطعا انجام واکسیناسیون عمومی با درصد مناسب گام موثری در کنترل بیماری خواهد بود.
 
هاشمی افزود: بنابراین همچنان از همشهریان محترم تقاضا دارم تا آن زمان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: