تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
منطقه ویژه اقتصادی لارستان ۴ روز مانده به سیزدهمین سال تصویبش روی کاغذ رسمیت یافت
15 ارديبهشت 1400   19:49:14 |  شهرستانها > لارستان
منطقه ویژه اقتصادی لارستان ۴ روز مانده به سیزدهمین سال تصویبش روی کاغذ رسمیت یافت

 منطقه ویژه اقتصادی لارستان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت ۸۷ به این شهرستان است اما تا امروز این موضوع هنوز روی کاغذ مانده بود.

مناطق ویژه اقتصادی بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۴ مجلس تاسیس می‌شوند. معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی، صدور مجوز ساخت و پایان کار به صورت رایگان از مزایای اصلی مناطق ویژه اقتصادی است. با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی تخفیف‌هایی هم به سرمایه‌گذاران در این مناطق اختصاص یافته در نتیجه علاقه برای کار و فعالیت در آن برای متقاضیان افزایش می‌یابد.
 
لایحه منطقه ویژه اقتصادی لارستان یک بار در دولت دهم برای مجلس نهم ارسال شده بود که با شروع به کار دولت یازدهم، لایحه از مجلس بازپس گرفته شد تا دوباره مراحل کارشناسی و تایید و تصویب آن در دولت جدید انجام شود. ۱۵ تیرماه ۱۳۹۵ لایحه ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی به مجلس فرستاده شد. 
 
۲۲ تیرماه ۱۳۹۶ نیز حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی نامه‌ای برای طی تشریفات قانونی این لایحه را برای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. در ماده واحده این لایحه آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود در استان فارس منطقه ویژه اقتصادی لارستان را در محدوده‌ای که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، ایجاد کند.
 
امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ چهار رور مانده به سیزدهمین سال تصویب این موضوع در سفر مقام معظم رهبری به لارستان بر اساس تماس تلفنی دکتر دادخواه مسئول هیات اعزامی مجمع تشخیص مصلحت نظام با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ، منطقه ویژه اقتصادی لارستان در جلسه پیش از ظهر امروز به تصویب نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام  رسید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: