تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
خطرِ «نتیجه» اشتباه از یک «مقدمه» درست
19 مرداد 1400   10:22:07 |  شهرستانها > لارستان
خطرِ «نتیجه» اشتباه از یک «مقدمه» درست

به گزارش عصرنامه لارستان، «حسین حسین‌زاده» نماینده لارستان، خنج، گراش و اوز در یکی از اظهارات اخیر خود خواهان تقسیم حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز به دلیل گستردگی شد.

وی گفته است: مناطق لارستان و خنج و گراش و اوز ۲۰ درصد مساحت استان فارس را تشکیل می‌دهند در حالی که مطابق تقسیم‌بندی جدول حوزه‌های انتخابیه فقط یک نماینده دارد. 
 
وی با اشاره به اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز نتوانسته در حدود ۷۰ درصد روستاهای حوزه‌اش حضور یابد افزوده است: باید با دیدگاه ملی و بدون توجه به مسائل سیاسی، به سمت بازنگری و اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس حرکت کنیم.
 
پس از این اظهار نظر که بازتاب‌های زیادی نیز در شبکه‌های اجتماعی داشت دکتر «کاظم رحیمی‌نژاد» فعال اجتماعی و رسانه‌ای لارستان یادداشتی در «صحبت نیوز» منتشر کرد که در ادامه می‌آید:
 
اظهارات نماینده لارستان، خنج، گراش و اوز درخصوص عدم توان رسیدگی به امور چهار شهرستان و لزوم کوچک شدن حوزه انتخاببه در روزهای اخیر واکنش‌های مختلفی را برانگیخته است. در زیر توجه شهروندان چهار شهرستان را به چهار نکته جلب می‌کنم:
 
 برخی از ناظرانِ خوش‌بین اظهارات حسین‌زاده را حمل بر لزوم افزایش نماینده چهار شهرستان کردند.  به اطلاع این افراد نیک‌اندیش می‌رسانم در طرح سال ۱۳۹۹ مجلس برای افزایش نمایندگان از ۲۹۰ به ۳۳۰ -که نماینده محترم جزو امضا کنندگان طرح نیست- شهرستان‌های مرودشت و شیراز به عنوان مناطق دارای شرایط افزایش نماینده در استان فارس معرفی شده‌اند. پس این موضوع نمی‌تواند مورد نظر در اظهارات نماینده محترم باشد.
 
 اگر نماینده به‌دنبال ارتقای بخش‌های لارستان به شهرستان است، چنین اقدامی از گستردگی حوزه انتخابیه نخواهد کاست. بلکه حجم کار مسئولان و به‌خصوص نماینده مجلس را بیشتر می‌کند. پس این موضوع هم مورد نظر نماینده محترم نمی‌تواند باشد.
 
 اگر منظورشان از کم شدن حیطه نمایندگی واگذاری یکی از چهار شهرستانِ لارستان بزرگ به شهرستان‌های مجاور و رقیب در راستای همکاری با مسئولان لامردی و جهرمی است، باید صراحتا عرض کنم این اظهارات نسنجیده و دارای تبعات گسترده اجتماعی و امنیتی است. این سخن اگرچه به لحاظ تبعات گسترده، ارزشِ اعتنا ندارد اما در همین حد نیز تلاش به قصد کاهش حوزه نفوذ و گستردگی لارستان بزرگ و افزایش حوزه نفوذ رقبا تحلیل می‌شود و بهتر است حتی در سخن نماینده مجلس نیز نیاید.
 
 صداقتِ نماینده محترم در اعتراف به عدم توانایی رسیدگی به امور چهار شهرستان ستودنی است؛ اما راه حل این مشکل، کوتاه کردن اندام لارستان بزرگ برای متناسب شدن با قامت ایشان نیست. راه حل، اعتماد بیشتر به نیروهای چهار شهرستان و سپردن امور به آنان است. والسلام علی من اتبع الهدی

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: