تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
کتابخانه‌ها در روستاها تقویت شود
6 فروردين 1402   10:58:44 |  فرهنگ و هنر > کتاب و ادبیات
کتابخانه‌ها در روستاها تقویت شود

فرماندار ویژه لارستان: نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در تمامی رده‌های سنی یک ضرورت در منطقه لارستان بزرگ دانست و گفت: تقویت کتابخانه ها در روستاها را بمنظور ترویج فرهنگ مطالعه مناسب و اثرگذار است.

به گزارش عصرنامه لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی لارستان به ریاست داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان و با حضور احمد علمدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، مهدی معتمدیان معاون مدیر کل و رییس اداره کتابخانه های عمومی لارستان و کلیه اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با تاکید بر اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: نهادینه‌ کردن فرهنگ مطالعه نیاز یک جامعه است و اگر جامعه‌ای از کتاب فاصله بگیرد، قطعاً از رشد علمی، معنوی و توسعه متوازن برخوردار نخواهد بود.

داریوش دهقان نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در تمامی رده‌های سنی یک ضرورت در منطقه لارستان بزرگ دانست و افزود: کتابخوانی بزرگترین لذت زندگی است و کتاب خواندن با شادی رابطه مستقیم دارد و به اعتقاد پژوهشگران هر اندازه کتاب بخرید و بخوانید باز هم کم است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه مخاطبان کتاب از قشرهای مختلف می باشند و باید آحاد جامعه بویژه جوانان را با سازوکارهای لازم به فرهنگ مطالعه تشویق و ترغیب کرد، اذعان داشت: انس با کتاب شادی و طراوتی ذاتی را در خود دارد که روح انسان را جلا و روان را پرورش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کتاب به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و عموم مردم باید کتابخوانی و حضور در کتابخانه را نیاز پایان ناپذیر خود بدانند، ادامه داد: در این میان همه‌ی دستگاه های اجرایی و برنامه ریزان فرهنگی وظیفه دارند تا برای ایجاد میل و انگیزه به کتاب خوانی و تسهیل شرایط دسترسی به کتاب به ویژه کتاب خوب در جامعه گام بردارند.

دهقان سنین کودکی را از مهمترین دوره برای جذب و ترغیب به امر مطالعه کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: در این ارتباط راه اندازی بخش کودک در کتابخانه ها که به اعتبار زیادی هم نیاز ندارد، ضروری است.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی لارستان تقویت کتابخانه ها در روستاها را بمنظور ترویج فرهنگ مطالعه مناسب و اثرگذار دانست و گفت: تامین اعتبار برای احداث کتابخانه ها در روستاهایی که شرایط لازم را از نظر استاندارد داشته باشند می تواند گام موثری در ترغیب روستائیان به مطالعه باشد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به موضوع کتاب و کتابخوانی، افزود: با وجود پیشرفت‌های دیجیتالی و گسترش روزافزون شبکه‌ها و فضاهای مجازی هیچ چیز جای کتاب و انس با کتاب را نمی‌گیرد.

در ادامه معتمدیان معاون مدیر کل و مسوول امورکتابخانه های عمومی شهرستان لارستان هم گفت: برپایی چنین جلساتی با حضور فرماندار و اعضای انجمن، نقش اثرگذاری در تقویت فرهنگ مطالعه و جذب مردم و گرایش آنان به کتاب و کتابخوانی دارد.

دراین جلسه همچنین اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لارستان به بیان نقطه نظرات و ایده های خود برای تقویت و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کردند و مصوباتی به تصویب رسید.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: