تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
افتتاح مرکز مشاوره “نفس” (نجات فرزندان سقط) در خنج
30 فروردين 1402   13:38:43 |  شهرستانها > خنج
افتتاح مرکز مشاوره “نفس” (نجات فرزندان سقط) در خنج

مرکز مشاوره نفس به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی راه‌اندازی شده تا با انجام کارهای فرهنگی و آموزشی، شبکه‌سازی و حمایت، به خانواده‌ها کمک کند تا از سقط جنین سالم خود منصرف شوند.

با حضور دکتر اسفندیاری فرماندار، سرهنگ بلاغی فرمانده سپاه و جمعی از مسئولان شهرستان خنج، “مرکز مشاوره نفس” در پایگاه سلامت مرحوم حاج محمدرسول منصوری خنج افتتاح شد.

دکتر اردشیر رزم‌پور سرپرست شبکه بهداشت و درمان خنج و مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی این شهرستان در این خصوص گفت: نفس به معنای نجات فرزندان سقط بوده و هدف از ایجاد مرکز نفس، فرهنگ‌سازی، مشاوره و حمایت از خانواد‌هایی است که تصمیم به سقط جنین سالم خود به صورت ارادی و تعمدی دارند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور به سمت پیری پیش می‌رود و کاهش جمعیت جوان، زنگ خطری برای کشور است، لذا باید به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری به عنوان یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری، توجه ویژه‌ای داشت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خنج افزود: متخصصین زنان و زایمان، داروخانه‌ها، مراکز خدمات جامع سلامت، بهورزان خانه‌های بهداشت در روستاها، عطاری‌ها و ماماهای دارای مطب در سطح شهر، نسبت به این طرح توجیه شده‌اند که با مرکز مشاوره نفس همکاری لازم داشته باشند.

دکتر رزم‌پور تاکید کرد: همکاری و همراهی همه همکاران در بخش بهداشت و درمان و به خصوص مسئولان شهرستان برای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از سقط فرزندان سالم، از مهمترین برنامه‌های مرکز مردمی نفس محسوب می‌شود.

گفتنی است مرکز مردمی نفس به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی راه‌اندازی شده تا در راستای جوانی جمعیت و رفع یکی از چالش‌های جمعیتی (سقط جنین سالم)، با انجام کارهای فرهنگی و آموزشی، شبکه‌سازی و حمایت، به خانواده‌ها کمک کند تا از سقط جنین سالم خود منصرف شوند.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: