تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
 ۲۴۳ واحد صنفی در لارستان به دلیل رکود اقتصادی تعطیل شدند
19 آذر 1395   13:37:22 |  اقتصاد > 
۲۴۳ واحد صنفی در لارستان به دلیل رکود اقتصادی تعطیل شدند

به گزارش عصر لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم ، رئیس اتاق اصناف لارستان با ابراز تأسف و نگرانی از رشد ابطال پروانه کسب در سال ۹۴ و ۹۵ گفت: در سال ۹۴ تعداد ۱۸۶ واحد و از ابتدای سال ۹۵ تعداد ۵۷ واحد از صنوف مختلف به دلیل رکود بازار اقتصادی تعطیل شدند.

 محمدرضا نراقی عصر امروز در نشست خبری با بیان اینکه تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب این شهرستان 6 هزار و 581 مورد است اظهار داشت: تعداد هزار واحد صنفی فعال نیز در شهرستان لارستان فاقد پروانه کسب هستند.
 وی با اشاره به اینکه 20 اتحادیه در زیرمجموعه اتاق اصناف لارستان در رشته‌های مختلف فعالیت دارند گفت: مراحل صدور پروانه کسب به ترتیب عبارتند از مراجعه حضوری به اتحادیه، ارائه درخواست کتبی، ثبت نام در سایت ایرانیان اصناف، تحویل مدارک فردی، معرفی به ادارات بهداشت، تشخیص هویت، دارائی، اماکن و تعزیرات حکومتی و غیره است.
 نراقی با ابراز تأسف و نگرانی از رشد ابطال پروانه کسب در سال 94 و 95 افزود: در سال 94 تعداد 186 واحد و از ابتدای سال 95 تعداد 57 واحد از صنوف مختلف به دلائل رکود بازار اقتصادی، افزایش چشمگیر مالیات و هزینه‌های جانبی صنفی، مشکلات با بیمه تأمین اجتماعی و بیمه کار و کارگری تعطیل شدند.
 وی با بیان اینکه واحد بازرسی اصناف در واقع نهادی برای حل اختلافات مصرف‌کننده با تولیدکننده و عرضه‌کننده است اظهار داشت: این نهاد باید تمام تلاش خود را برای سازش طرفین شکایت راجع به خسارات مالی ناشی از ارتکاب تخلف به عمل آورد و نسبت به حل و فصل اختلاف اقدام کند.
 نراقی افزود: در صورت حاصل نشدن سازش طرفین شکایت یا برای رسیدگی قانونی به اصل تخلف به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.
 وی بیان کرد: رسیدگی به تخلفات موضوع قوانین نام صنفی توسط اداره تعزیرات حکومتی و بر اساس قوانین و مقررات حاکم بر تعزیرات انجام می‌شود و شعب رسیدگی‌کننده تعزیرات حکومتی موظفند در مواردی که گزارش تخلف از سوی واحد بازرسی ارائه شده است در صورت صدور رأی به محکومیت نتیجه را به واحد مذکور اعلام کنند.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: