تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
منطقه ی ویژه اقتصادی لارستان به کجا رسید؟
19 آذر 1395   13:43:07 |  اقتصاد > 
منطقه ی ویژه اقتصادی لارستان به کجا رسید؟

در تاریخ 10 تیر 92 خبری در مورد منطقه ویژه اقتصادی لارستان روی سایت نماینده لارستان خنج و گراش قرار گرفت که عینا در زیر می آید:

 به اطلاع مردم شریف لارستان بزرگ می رساند ایجادمنطقه ویژه اقتصادی لارستان از مصوبات سفرمقام معظم رهبری درسال 87 می باشد که متاسفانه در مجلس هشتم اقدام شایسته ای برای اجرایی کردن آن صورت نگرفت واز ابتدای دوره نمایندگی دکتر جعفرپور به عنوان یکی ازگام های زیربنایی برای رشد وتوسعه منطقه ای در دستور کار قرارگرفت واز 6ماه پیش بصورت مستمر در مذاکرات وجلسات کارشناسی وتصمیم گیری مراجع مختلف ،پیگیری آن ازسوی نماینده مردم انجام شد.
لازم به ذکر است که این پروژه از ابتدا تاکنون مراحل مختلفی را طی کرده است :
 1- مطالعه فنی برای مکان یابی منطقه مناسب استقرار منطقه ویژه اقتصادی .
 2- تخصیص زمینی به وسعت 1000هکتار برای استقرار منطقه ویژه اقتصادی .
 3- پیگیری در معاونت رئیس جمهور و شورای مناطق ویژه اقتصادی ریاست جمهوری ورایزنی بامعاون اول رییس جمهور ومسئولان مناطق ویژه برای در دستور قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی لارستان .
 4- شرکت در جلسه کارگروه تخصصی مناطق ویژه وارائه توجیهات فنی و اقتصادی ،پاسخ به سوالات ودفاع از تشکیل منطقه ویژه وجلب موافقت کارگروه .
 5- پیگیری برای ارسال هرچه سریع ترنظریه کارگروه برای طرح وتصویب در هیات دولت .
 6- پیگیری برای ارسال فوری لایحه منطقه ویژه اقتصادی لارستان از سوی دولت به مجلس . به آگاهی مردم شریف می رسانیم که آنچه در خبرسایت ها مبنی برارسال لایحه از دولت به مجلس اعلام گردید ناظر به مرحله 6 می باشد.
لازم است به اطلاع مردم عزیز برسانیم همزمان با پیگیری های پیش گفته بمنظور نهایی کردن هرچه سریع تر این پروژه، درطول 4 ماه گذشته توسط دکتر جعفرپور هماهنگی لازم با رئیس واعضای محترم کمیسیون اقتصادی صورت گرفت تا حتی بدون ارسال لایحه دولت ،موضوع منطقه ویژه اقتصادی لارستان همراه با مناطقی که لایحه آن به مجلس فرستاده شده مورد بررسی قرار گیرد که با جدیت نماینده این موضوع هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس اتفاق افتاد.در واقع بدلیل پیگیری مستمر نماینده ،مرحله تصویب درکمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه 92/4/2 قبل از ارسال لایحه صورت گرفت.
 هم اکنون طبق روال قانونی لازم است مصوبه کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس ارسال شود تا آخرین مرحله تصویبی خود را بگذراند که طبق روال مرسوم امری دور از انتطار نیست.
 
 دفتر نماینده این موفقیت بزرگ رابه مردم شریف حوزه انتخابیه بویژه مردم شریف لارستان تبریک می گوید وامید است با برداشتن گام های اساسی وزیرساختی برنامه ریزی شده در آینده شاهد تحول اقتصادی منطقه و تولید واشتغال باشیم .
 انشاالله مبارک مردم باشد.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: