تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
جغرافیای شبه سیاسی
13 بهمن 1395   21:16:21 |  ویژه‌ها > سرمقاله
جغرافیای شبه سیاسی

اگر اورژانس هوایی جنوب فارس بخواهد به حادثه دیده ای در جاده لار- بندر عباس سرویس دهی کند باید ابتدا مسیر جهرم تا جاده بندرعباس را بپیماید بعد کل مسیر را دور بزند تا برسد به نقطه صفر سپس از آنجا مصدوم را به شیراز منتقل کند.

جنوب فارس در جغرافیای کشورمان جایی است که در بخش جنوبی استان پهناور فارس قرار دارد و طبیعی است که این عنوان شامل اواسط و مناطق دیگر نشود. اما وقتی قرار می شود امکاناتی یا خدماتی برای این منطقه در نظر گرفته شود به یکباره از چهار سو جنوب فارس مدعی پیدا می کند. آخرین نمونه آن استقرار اورژانس هوایی در جهرم برای خدمت رسانی به جنوب فارس است!
 
ایسنا: "محمدرضا رضائي‌كوچي ”نماینده جهرم“ با اشاره به استقرار اورژانس هوایی در جهرم، گفت: پس از تلاش‌های فراوان و علي‌رغم وجود برخی مشكلات توانستیم این امکان را در جهرم برای سرویس‌دهی به مناطق جنوبي استان فارس فراهم کنیم."
 
یعنی در واقع اگر اورژانس هوایی جنوب فارس بخواهد به حادثه دیده ای در جاده لار- بندر عباس سرویس دهی کند باید ابتدا مسیر جهرم تا جاده بندرعباس را بپیماید بعد کل مسیر را دور بزند تا برسد به نقطه صفر سپس از آنجا مصدوم را به شیراز منتقل کند. به این می‌گویند سرویس دهی به جنوب فارس.
 
اذعان بفرمایید که این جغرافیای تعریف شده از سوی مسئولان استان فارس طبیعی نیست سیاسی هم نباشد. شبه سیاسی است. اینکه چرا این جغرافیای شبه سیاسی هیچ وقت به نفع لارستان تعریف نمی شود هم باز می گردد به مثل معروف" خود کرده را تدبیر نیست."

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: