تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
چاپ 17 مقاله ISI و 59 جلسه دفاع از پايان نامه در دانشگاه آزاد اسلامي لارستان
20 آذر 1395   00:03:56 |  دانش و فناوری > 
چاپ 17 مقاله ISI و 59 جلسه دفاع از پايان نامه در دانشگاه آزاد اسلامي لارستان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی لارستان گفت:‌۱۷ مقاله علمی پژوهشی ISI از آغاز سال و ۵۹ جلسه دفاع از پایان نامه‌ها از تیر سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان صورت پذیرفته است.

دکتر سیروس فارسی اظهار کرد: پیرو بیانات مقام معظم رهبری در راستای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، این واحد علی رغم مشکلات مالی توانسته است با پیگیری علمی طرح‌های زودبازده و مشارکت استادان و متخصصان ۴ طرح در زمینه‌های کشت چند هکتاری کاکتوس، پرورش شترمرغ، تولید قارچ و بازسازی و ایجاد مکان آب گرم در منطقه لارستان را در دستور کار خود قرار دهد.
وی ادامه داد: با توجه به رویکرد علمی دکتر مهدی مهدیزاده رئیس دانشگاه آزاد لارستان و بسترسازی کمی و کیفی دانشگاه برای رشته‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری، مجوز خرید کتاب‌های مورد نیاز رشته‌های ارشد و دکتری اخذ و روند تهیه تجهیزات آزمایشگاه‌های مامایی و پرستاری، تسریع شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با بیان این موضوع که آزمایشگاه‌های خاک، معماری، مامایی، پرستاری و عمران آماده آموزش مدیران ارشد شهرستان هستند، افزود: در نامه‌ای به فرمانداری ویژه لارستان و سایر ادارات و ارگان‌های مربوطه موارد فوق به اطلاع کار‌شناسان، مهندسان و مدیران شهرستان رسیده است و در همین راستا آزمایشگاه‌های مورد نظر آماده خدمات آموزشی هستند.
وی از برگزاری جلسات پژوهشی و هم‌اندیشی با مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خبر داد و بیان کرد: در این جلسات بحث کاربردی کردن طرح‌های دانشجویی، حرکت به سمت فعالیت‌های پژوهش محور و ایجاد اتاق فکر نخبگان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
فارسی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته جلسات شورای پژوهشی واحد به صورت هفتگی برگزار می‌‌شود و هدایت دانشجویان و استادان در راستای چاپ مقالات علمی و ترغیب آنان به ایجاد ارتباط علوم با صنعت در دستور کار قراردارد و بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان برای کارآموزی معرفی شده‌اند.
معاون پژوهشی واحد لارستان با توجه به ایجاد تفاهم نامه‌های پژوهشی با ادارات و ارگان‌های شهر لار، از درخواست مجوز از سازمان مرکزی برای برگزاری حداقل دو همایش ملی و بین المللی در واحد لارستان خبر داد.
وی مهیا کردن یک جامعه علمی و مدرن در سطح ملی و بین‌المللی، کمک به اشتغال فارغ‌التحصیلان، کارآفرینی برای نیروهای جوان و پژوهشگر و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت علمی دانشگاه در سطح شهرستان را از جمله اهداف حوزه پژوهشی دانشگاه دانست.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: