تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
 حضور کیوان محسنی فیلمساز جوان گراشی در جلسه پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان لار
20 آذر 1395   17:29:57 |  فرهنگ و هنر > سینما
حضور کیوان محسنی فیلمساز جوان گراشی در جلسه پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان لار

دبیر انجمن سینمای جوان لار، انجمن سینمای جوان لار که با هدف تولید و آموزش در زمینه سینما و فیلم سازی فعالیت می کند ، در جلسه روز پنج شنبه 13 آبان ، از کیوان محسنی دعوت به عمل آورد. در این جلسه 3 فیلم از آثار این فیلمساز با نام های : ساعت شش ، بیرون از این و کایه نمایش داده شد. پس از نمایش فیلم ها ، کیوان محسنی در مقابل علاقه مندانی که در جلسه حضور داشتند قرار گرفت و به سوالات آنها پاسخ داد و از تجربیات خود در فیلمهایش و حضور در جشنواره های مختلف از جمله کن فرانسه گفت. کیوان محسنی در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی حضور داشته و جوایزی را کسب نموده است.

این انجمن در نظر دارد که هر ماه یک فیلم ساز را به جلسات خود دعوت کند تا علاقه مندان به این حرفه از تجربیات آنان استفاده کنند.گفتنی است در هفته آینده کارگاهی با نام فیلم سازی با بودجه کم در انجمن سینمای جوان بوسیله کیوان محسنی برگزار خواهد شد.
بیوگرافی کیوان محسنی :
كيوان محسني- متولد ١٣٦٧ گراش
كيوان محسني با فيلم كوتاه پنجاه پنجاه در جشنواره بيست و هفتم فيلم كوتاه تهران يكي از چهار نماينده ايران در بخش بين الملل اين جشنواره بود. اين اولين حضور او در جشنواره هاي ملي و بين المللي بود. كيوان محسني كه دستيار كارگرداني فيلم سينمايي حركت اول را در كارنامه دارد تاكنون هفت فيلم كوتاه ساخته است. بيشتر اين آثار داستاني بوده اند. اما در سال ٩١ او مستند كوتاه كايه را ساخت و توانست به بخش مسابقه جشنواره هاي چيپس كات لندن، هفتمين دايسن امبسس آلمان، دوپاوو پرتغال و دوازدهمين فيلم فريم هند راه پيدا كند و از جشنواره روما سينما داك در ماه ژانويه ٢٠١٦ جايزه بهترين كارگرداني را دريافت كند. اين فيلم كه منتخب سي امين جشنواره فيلم كوتاه تهران، هشتمين جشنواره سينماي مستند ايران و خارج از مسابقه شصت و نهمين جشنواره فيلم كن است توانست در كنار فيلم ساعت شش جايزه بهترين تدوين ٥٢امين جشنواره فيلم اروند را ببرد. جايزه بزرگ اين جشنواره به ديگر ساخته او ساعت شش رسيد. اين فيلم در يازدهمين جشنواره Action on film امريكا و هفتمين جشنواره جاگران هند حضور داشته است.
در كنار كارگرداني آثارش او در شاخه هاي تصويربرداري و تدوين نيز فعاليت داشته است. فيلم بيرون از اين او علاوه بر حضور در جشنواره هاي ملي به بيش از سي جشنواره جهاني راه پيدا كرده است كه مهمترين آنها بيست و هشتمين جشنواره فيلم خيرونا اسپانيا، نامزد جايزه اويس دهمين آلتو وينچنزو ايتاليا، نامزد بهترين درام ليما بين امريكا، جايزه بهترين جلوه هاي صوتي نوخو نيويورك، دهمين جشنواره ريور ايتاليا، جشنواره بوردوالك امريكا و... مي باشد. فيلم كوتاه داستاني باگ محصول انجمن سينماي جوانان ايران تازه ترين اثر اوست كه در مرحله توليد قرار دارد.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: