تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
حضور پررنگ گروه نمایش آیینی نسیم لار  در استان هرمزگان
20 آذر 1395   17:31:59 |  فرهنگ و هنر > موسیقی، تئاتر و هنر های تجسمی
حضور پررنگ گروه نمایش آیینی نسیم لار در استان هرمزگان

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان؛ حسینیه لاریهای مقیم بندرعباس به عنوان یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی این شهر،نقش عمده ای را در اجتماع و همبستگی شهروندان لاری ساکن بندرعباس ایفا می کند.به همین منظور و به دعوت هیئت امنای حسینیه لاریها ، گروه نمایش آیینی نسیم در روزهای سیزده و چهارده آبان ماه در این شهر حضور و به اجرای دو اثر هنری پرداختند.

 گروه هنری نسیم به کارگردانی علی ارزانفروش ،پنج شنبه و جمعه گذشته دو نمایش آیینی با عنوان ردای سرخ خورشید و بلبلی در خرابه که به شرح حال و جریانات بعد از حادثه کربلا می پردازد را در شهر بندرعباس به روی صحنه برد.
علی ارزانفروش درباره این برنامه توضیح داد : نیت و هدف ما ترویج فرهنگ متعالی عاشورایی می باشد که بی گمان این فرهنگ ناب در قالب آثار هنری بهترین شکل تاثیر گذاری در مخاطب را ایجاد میکند.
وی گفت : نمایش ردای سرخ خورشید و بلبلی در خرابه ترکیبی از تعزیه به عنوان اصیل ترین و قدیمی ترین هنر نمایش در ایران و همچنین قواعد و ترکیب کلاسیک تئاتر امروزی می باشد.
ارزانفروش در ادامه افزود:به دلیل نوع خاص کار در این اثر از تعداد کثیری بازیگر و عوامل پشت صحنه استفاده
 می شود که از حضور تک تک آنان بویژه خردسالان و همچنین هیئت امنای حسینیه لاریهای مقیم بندر عباس که تمامی امکانات لازم برای این اجراها را فراهم نمودند تشکر و قدردانی می نمایم.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: