تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
سلیمان و گل اندام میزبان  شب های شاد لاری ها
20 آذر 1395   18:09:41 |  فرهنگ و هنر > موسیقی، تئاتر و هنر های تجسمی
سلیمان و گل اندام میزبان شب های شاد لاری ها

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، انجمن نمایش لار،پس از اجرای خیابانی سیاه بازی عیدانه و کسب رضایت شهروندان،در اقدامی نو و تحسین برانگیز،نمایش سیاه بازی سلیمان و گل اندام را با هدف احیای نمایش های سنتی ایران بروی صحنه برده است.

این اثر به سرپرستی علیرضا جمشیدی و کارگردانی علیرضا عندلیب و همچنین هنرنمایی بازیگرانی همچون مجید غلامی،مسعود زرگری،سید محمد شریفی،علیرضا ارزانفروش و...تا تاریخ 19آذر ماه،ساعت 18:30در مجموعه فرهنگی تالار وحدت اجرا می گردد.
سیاه بازی، روحوضی یا تخت حوضی ، نمایش سنتی ایرانیان است که در آن رویکرد انتقادی همراه با درون مایه طنز به موضوعات اجتماعی ،عاطفی و تاریخی همراه با موسیقی ، رقص و آواز دیده می شود. این گونه نمایش در حقیقت بخشی از هنرهای عامیانه می‌باشد و هدف از این نمایش فقط به قصد سرگرمی، سرخوشی و شاد زیستی نیست.بلکه به مضحکه کشاندن نظم تحمیلی و فروکشیدن صاحبان قدرت حتی شاه و وزیر توسط فردی از عوام و خنداندن تماشاچی از رویکردهای این نمایش می‌باشد.
نویسنده این اثر نادر شهسواری است ، که خود یکی از چهره های شاخص در حوزه نمایش های سنتی ایران به ویژه سیاه بازی به شمار می رود.گفتنی است ،سلیمان و گل اندام را می توان آغازگر فصل نوینی از اجرای نمایش های سنتی در لارستان برشمرد.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: