تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
کافه بازار؛ از شریف تا برج نگار
30 آذر 1395   19:17:07 |  دانش و فناوری > 
کافه بازار؛ از شریف تا برج نگار

ابوالقاسم خداوردیلو؛ فعال فرهنگی دیجیتال درنشست صمیمانه باستادخبری روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اعلام کرد بازار فرهنگی دیجیتال شغلی جذاب است؛ یک ذهن خلاق و زیبا می خواهد و تیم کاری سازمان یافته، متمرکز و مجهز به ابزارها و استراتژهای جدید. برای تصدی این شغل باید نبض مخاطب را در دست داشت تا ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یابد. پیر و جوان، کودک و نوجوان، زن و مرد، فقیر و غنی مشتری این بازار هستند.

شورانگیز است و دارای هیجان! ایده را خلق می کنی، با کمک دوستانت می‌پرورانی، تولید می‌کنی، راهی بازارش می‌کنی، حالا برنامه (APP) شما ده‌ها میلیون مخاطب دارد.
 
اپلیکیشن باید بتواند در بازار دیجیتال دلبری کند
 
معمولا چند بخش از محصول دیجیتال رایگان است و با ذائقه مخاطب سازگار! حتما از حیث محتوا قوی و دارای گرافیکی زیباست، سه کلیک لازم دارد تا مخاطب را به مشتری تبدیل کند. فروش درون برنامه چند برابر بیشتر از فروش مستقیم برنامه‌ها طرفدار دارد.
این فعال فرهنگی دیجیتال ادامه داد: وارد بازار صنعت پول ساز اپ موبایل شدن یعنی استراتژی درآمدزایی کلان از پول های خرد! در ایران این صنعت پول ساز توسط یک تیم نابغه جوان با مدیریت حسام آرماندهی شکل گرفته است.
آرمندهی، مدیرعامل کافه بازار، کارش را از دفتر کوچکی در اطراف دانشگاه شریف آغاز کرد، کاری که امروز منجر به ایجاد صنعتی با بیش از ۲۰ هزار توسعه‌دهنده فعال گردیده است که این نوع کارآفرینی در نوع خود بی نظیر است!
آرمندهی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف است
ایشان در مقطع کارشناسی ارشد رشته طراحی کسب و کار دانشکده کارآفرینی دانشگاه چالمرز سوئد تحصیل کرده است و اکنون مدیرعامل بزرگترین و محبوب ترین اپ استور ایران است.
بهمن ماه 1389 با وجود رقیب های جهانی چون اپ استور سامسونگ، سونی و مارکت گوگل؛ اپ استور کاملاً ایرانی با نام کافه بازار را به صورت مستقل راه اندازی کرد. مذاکرات با شرکت سونی برای نصب اپ کافه بازار به صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه‌های این شرکت، به دلیل تحریم‌ها بی‌نتیجه ماند و از آن زمان کافه بازار تنها و مستقل روی پای خود ایستاد و رشد کرد.
مدتی بعد هومن مسگری از بانک پاسارگاد برای اولین بار درگاه پرداخت کافه بازار را راه انداخت تا نشان دهد ایرانی ها از قدیم هوای همدیگر را دارند! یک سال پس از این ماجرا بود که فروش درون برنامه ای آغاز شد.
این تیم خلاق سریعا اپ دیوار را هم که در کار تبلیغات و آگهی است؛ روانه بازار کرد تا کافه بازار از تنهایی در بیاید و در جنگ اپلیکیشن ها تنها نماند!
اپ موبایل شدن یعنی استراتژی درآمدزایی کلان از پول های خرد!
مایه مباهات است که می بینیم کافه بازار مجموعه ای است که اولا متکی بر درآمدهای خود رشد کرده است نه با حمایت های مستقیم دولتی!
ثانیا این شرکت نمونه ای از کسب و کارهای موفق است که رشد و توسعه اش را مدیون تخصص نیروی انسانی است نه سرمایه‌ی‌گذاری های مالی!
اکنون تعداد کاربران کافه بازار از مرز 30 میلیون نفر گذشته است. بیش از 100 هزار اپلیکیشن را می توان از طریق آن دانلود کرد و بیش از 4 میلیون نفر به صورت روزانه از کافه بازار استفاده می کنند.
اهالی کافه بازار به خود می بالند که تا امروز برای بیش از 20 هزار تیم توسعه دهنده نرم‌افزار این فرصت را فراهم کرده اند تا اپلیکیشن های خود را در معرض دید کاربران قرار دهند.
درپایان این گفتگو خداوردیلو اشاره کرد اپلیکیشن‌های خارجی در گوگل‌پلی به سرعت و بدون محدودیت منتشر می‌شوند ولی کافه بازار باید صفر تا صد ضوابط معلوم و نامعلوم را رعایت کند. در دنیای نوظهور اپلیکیشن، فضای مبهم در حوزه مقررات و دستورالعمل های حقوقی، سبب کند شدن رشد و توسعه مؤسسات دیجیتال داخل کشور می شود. کافه بازار هم در این سال ها با مواردی از این دست، رو به رو شده است که گاهی باعث رنج کافه بازار و دوستداران این کافه دیجیتال بوده است!
به ویژه اینکه به رقبای خارجی حتی داخلی کافه بازار چندان سخت گرفته نمی شود که احتمال قوی به خاطر کوچک بودنشان هست؛ اما هرچه که هست، فضایی غبارآلود برای کافه بازار ایجاد می‌کند.
ایشان به نقل از مدیر عامل کافه بازارگفت: تمرکز کافه بازار همیشه روی کیفیت محصول است و تلاش دارد برای حفظ اعتماد کاربران، بهترین محصول و خدمات و پشتیبانی را ارائه دهد.
بنابراین نتیجه می گیریم بازاریابی و تبلیغات در کسب و کار صنعت اپ موبایل، تنها باعث افزایش سرعت دستیابی به موفقیت است اما محصول تولیدی عاملی تعیین کننده در سرنوشت یک شرکت نوپا در این حوزه می باشد.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: