تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
استعدادهای بسکتبال لارستان شناسایی شدند
5 دي 1395   11:31:28 |  ورزش > 
استعدادهای بسکتبال لارستان شناسایی شدند

استعداد یابی بسکتبال 2دی ماه 95 با حضور محمد حسن طیبی رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان،موسوی معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان فارس ، پیشداد مدیرعامل مجمع خیّرین ورزش و تأمین سلامت لارستان ، علیرضا سعیدی رئیس هیئت بسکتبال، حسین سعیدی روابط عمومی هیئت بسکتبال، یوسف صدری زاده مربی تیم نونهالان و نوجوانان،سید علیرضا صحبت زاده و سعید روان که از همراهان و هم کاران همیشگی تیم بوده اند در سالن شهید تسلیم (دانشیار) شهر لار برگزار شد. 

آیناز خرمدل/عصر لارستان: علیرضا سعیدی رئیس هیئت بسکتبال لارستان گفت: ما طی پیگیری هایی که داشتیم برای استعدادیابی در نونهالان و نوجوانان حدود سه روز پیش به حول قوه الهی این برنامه عملی شد. ما به تمامی مدارس پسرانه چه در شهر قدیم و چه در شهر جدید سر زدیم و تست هایی گرفتیم که با استقبال گسترده و خیلی خوبی روبه رو شدیم که با همکاری والدین این نونهالان و نوجوانان عزیز این مراسم امروز به خوبی برگزار شد.
 
هدف ما از این استعدادیابی ترویج ورزش بسکتبال در لارستان بوده چرا که واقعا استعداد های درخشانی در این رشته ی ورزشی داریم که ناشناخته مانده اند. مرحله ی بعدی استعدادیابی این است که ما بچه ها را آموزش داده و زیر ساخت های قوی ایجاد کنیم.هم برای مسابقات چهار جانبه ای که قرار است در بهمن ماه در دهه ی فجر اماده شوند و هم این که تیم را پرورش داده تا بتوانیم آیند ای قوی تر برای بسکتبال در مقطع بالا تر داشته باشیم.
 
محمد حسن طیبی رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان بیان کرد: پچه ها زحمت کشیده اند و نیروی جوان و قوی آورده اند ما هم نهایت تلاشمان را می کنیم که ان شاالله بتوانیم حمایت شان کنیم در بحث تجهیزات مالی و بتوانیم بسکتبال را با توجه به آیتم های خوبی که داشته به سال های قبل برگردانیم و با توجه به این حمایت ها و تلاشی که خودشان انجام می دهند من مطمئن هستم که ما می توانیم استعداد های درخشانی در لارستان داشته باشیم.
 
- صدری زاده مربی تیم بسکتبال نونهالان و نوجوانان افزود گفت: این استعداد یابی شامل چند مرحله میشود که اول مرحله ی دیداری است یعنی از لحاظ طول قد و تربیتی و ابراز علاقه خودشان است ،مرحله دوم این است که وارد سالن می شوند با یک سری از بازی های دبستانی شروع به کار می کنند و ما در آنجا ناهنجاری های روانی و سلامت اسکلتی را مورد بررسی قرار می دهیم و دیگر فاکتور ها مثل چابکی،فعالیت،پرش و . . . از موارد قابل توجه در این تست است و بعد از 3جلسه بازی بسکتبال به این ها معرفی می شود و بعد باز هم در بازی بسکتبال تست می شوند و در نهایت از یک جمعیت 100نفری 20نفر انتخاب می شوند.
 
- حمید پیشداد هم بیان داشت: من بارها گفته‌ام که لارستان پتانسیل زیادی وجود دارد و می‌شود کار کرد. یک مقداری اگر تنگ نظری ها را کنار گذاشته و تفکرمان بزرگ شود حرکت های بسیار خوبی میتوانیم انجام دهیم و ما اگر به دنبال لارستان بزرگ هستیم باید کار های بزرگ هم انجام دهیم و قطعا هم میشود.
 
- شروع کار هیئت بسکتبال از اول تیر ماه تا به امروز بوده که شامل چنین برنامه ها و دست آورد هایی بوده است: - ۱_شروع کار از ابتدای تابستان با تبلیغات شهری - ۲_حضور در مکان های عمومی که دارای وسایل ورزشی به جهت استعداد یابی بوده - ۳_برگزاری پایگاه استعدادیابی به مناسبت هفته دولت در روز جشنواره ی هیئت های ورزشی لارستان - ۴_برگزاری مسابقات ۳نفره به مناسبت هفته دولت با حضور ۱۶تیم در رده ی گروه های پایه - ۵_برگزاری اردو های فرهنگی ورزشی - ۶_برگزاری مسابقات دوستانه در مناسبت ها مثل هفته ی تربیت بدنی و . . . - ۷_برگزاری مسابقات ۳نفره در اوز در رده ی بزرگ سالان - ۸_برگزاری جشنواره بزرگ استعدادیابی با تعامل آموزش و پرورش با حضور بیش از صد نفر - ۹_تعمیر و باز سازی تجهیزات قدیمی موجود - ۱۰_تعمیر و نصب حلقه های کمک آموزشی در سطح شهر - ساعت تمرینات تیم بسکتبال روزهای زوج ساعت ۵:۳۰ تا ۷ عصر واقع در سالن شهید تسلیم (دانشیار) می باشد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: