تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
پارازیت هایی که زندگی را مخدوش می کند.
20 دي 1395   23:07:52 |  اجتماعی > 
پارازیت هایی که زندگی را مخدوش می کند.

شنیده شده است چندی‌است درا شهرجدید لاراطراف پارک کودک، سمت اداره تربیت بدنی تا مسجد نبی و حوالی آن و شهرقدیم محله ی نو و ... ) در ساعاتی از شبانه‌روز به صورت زمان‌دار تحت بمباران شدید پارازیت ماهواره قرار دارند.

همانگونه که بارها سازمان‌های جهانی و حتی سازمان محیط زیست کشور اعلام کرده اند؛ این امواج برای افراد، به ویژه کودکان و زنان باردار بسیار مضرّ  و کشنده است؛ یک درصد احتمال دهید این گفته‌ها درست باشد؛ آیا مسببّین امر در پیشگاه خدا مسوول نیستند و بازخواست نخواهند شد. آن‌هایی که از دیش استفاده نمی‌کنند چه گناهی دارند که باید زیر آبشار این پارازیت‌ها قرارگیرند. از طرفی دیگر اگر ضرری ندارد و مفید جامعه است؛ چرا دیگران و جاهای دیگر شهر از آن بی بهره بمانند.
 
فقط در همین 12 متری ما، به طول صدمتر در این دو سال، دو زن بر اثر سرطان از دست داده‌ایم؛ و چه بسا در آینده هم با ادامه‌ی این روند خدای ناکرده شاهد چنین مرگ و میرهایی باشیم. ازطرف دیگر بالاترین آمار مبتلایان به این بیماری در لارستان گزارش شده، آیا جای تامل ندارد؟
جالب این‌است که نزدیک انتخابات و یا راهپیمایی‌ها و یا ایام خاصی چون دهه‌ی فجر این پارازیت قطع می‌گردد.
کارگزاران امر؛ این مردم هم، مانند شما دغدغه ی دین و فرهنگ داریم و به خدا مسلمانیم  و دوستدار ائمه و پیرو فرامین ولایت فقیه و علاقه مند به نظامی که برای به دست آوردن و حفظش خون ها ریخته شده و جان ها نثارشده و مختص عده ای نیست.
آیا با پخش پارازیت‌ها این دغدغه های فرهنگی و بی‌بند و باری‌های جامعه برطرف شده و یا کاهش یافته است؟ قطعا پاسخ منفی است؛ به دلایلی که باید ریشه یابی کرد. از طرفی برفرض نصب و راه اندازی گیرنده های ماهواره از نظر قانونی ممنوع است؛ آیا همه دارند که باید تحت بمباران پارازیت باشند و آیا این نقض حقوق شهروندی نیست؟
 آیا طبق قانون، جمع آوری کردن و یا فرهنگ سازی به بهداشت و سلامتی جامعه کمک بیشتر نمی کند؟
لذا خواهشمندیم علاج واقعه را قبل از وقوع نمایید؛ همین امروز، شاید فردا دیر باشد و پشیمانی بی فایده.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: