تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
یادی از سردار شهید ناظم عسکری زاده
29 دي 1395   17:34:30 |  فرهنگ و هنر > ایثار و مقاومت
یادی از سردار شهید ناظم عسکری زاده

شهید ناظم عسکری زاده در سال 1336 در یک خانواده متوسط در شهر آبادان به ئنیا آمد . مقطع ایتدائی و راهنمائی خود را در شهر آبادان سپری کرد و مقطع دبیرستان را در شهرستان لار در دبیرستان صحبت به پایان رساند.

قبل از انقلاب ( حدود چندین ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی) که دیکتاتوری و حکومت نظامی خاصی سرتاسر شهرهای ایران را فراگرفته بود ایشان شبانه به نصب اطلاعیه های طرفداران امام خمینی (ره) به در و دیوار سطح شهر لار می پرداخت و در تمام راهپیمائی ها و تظاهرت هائی که برعلیه رژیم شاه صورت می گرفت در صف جلو قرار داشت. شهید ناظم عسکری زاده قبل از اینکه به استخدام سپاه پاسداران درآید در اداره مخابرات و بنیاد مسکن کار می کرد. در طول مدتی که در بنیاد مسکن به فعالیت می پرداخت. سعی می کرد ضمن اینکه عدالت را رعایت کند به تمام خانوارهای مستعف کمک کند تا صاحب خانه یا زمین گردند. پس از فعالیت در بنیاد مسکن به استخدام سپاه پاسداران درآمد و در آنجا شروع به انجام وظیفه و خدمت به نظام جمهوری اسلامی نمود. با شروع جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران همراه با دیگر رزمندگان به جبهه رفت و به مبارزه و جنگ با نیروهای عراقی پرداخت. وی در سال 1365 به شدت زخمی شد به گونه ای که همه احتمال شهادت وی را می دادند تکه های ترکش خمپاره در تمام قسمتهای بدن او اصابت کرده بود مخصوصا در قسمت ریه و شش او و قسمت شکم به گونه ای که لایه دیافراگم اورا کاملا از بین برده بود. وی از 8 سال دفاع مقدس چیزی حدود 5 سال در جبهه های جنگ حق علیه باطل حضور داشت. پس از اینکه به لطف خداوند و دعای خیر مردم لارستان بهبودی چندان کامل را بدست آورد باز هم به فعالیت در سطح پایگاهها پرداخت . وی به آموزش نظامی و عقیدتی در سطح پایگاهها پرداخت. و با توجه به مهارت ایشان در امر نمایشنامه نویسی و کارگردانی ،وی با نوشتن و کارگردانی نمایشنامه های دفاع مقدس به گسترش و انتشار خاطرات رزمندگان در جبهه های جنگ پرداخت. وی در سال 1371 با دختری به نام خانم درخشنده ازدواج کرد.
رفتار ایشان با اعضا ء خانواده مخصوصا مادرش بسیار خوب و بامهربانی بوده است به گونه ای که در مناسبت های ویه مثل روز مادر حتما در حالی که کادوئی در دست داشت به مادرش سر می زد.
از سال 1381 علائم درد در ناحیه قلب خود احساس کرد.
وی به علت اصابت ترکش های زمان جنگ در ریه و تاثیرات بمب های شیمیائی دچار مشکل قلبی شد.علیرغم مشکلات جسمی که داشت باز هم دست از فعالیت های انقلابی خود برنداشت و مسئولیت بسیج دانشجوئی دانشگاه آزاد لار- خنج و دانشکده پرستاری دولتی لار را به عهده داشت . بارها دانشجویان را در قالب کاروانهائی به مناطق جنگی برد و سعی کرد نسل جوان را با خاطرات و ایثارگریهای رزمندگان آشنا کند. شهید ناظم عسکری زاده پس از تحمل درد و رنج فراوان در تاریخ 1382/10/23 در حالی که از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد به منزل می رفت کنار مسجد علی بن ابیطالب(ع) به شهادت رسید.
یادش گرامی و راهش پررهرو باد.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: