تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
دوره آموزشی معلمان جنوب فارس توسط مولفین کتب فارسی ابتدایی از وزارت آموزش و پرورش برگزار شد
3 بهمن 1395   08:35:14 |  فرهنگ و هنر > کتاب و ادبیات
دوره آموزشی معلمان جنوب فارس توسط مولفین کتب فارسی ابتدایی از وزارت آموزش و پرورش برگزار شد

مدیر آموزش‌ و پرورش لارستان از میزبانی شهر لار از بیش از 480 معلم مقطع ابتدایی جنوب استان فارس خبر داد و گفت: برپایی این دوره با هدف آموزش و به‌روزرسانی دانش معلمان برپا شده است. 

به گزارش روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان، محمد فیاض‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه برپایی دوره آموزش معلمان مقطع ابتدایی که با شرکت بیش از 480 معلم از ادارات آموزش‌ و پرورش شهرهای جویم، اوز، گراش، اشکنان و لارستان به میزبانی شهر لار برگزار شد، اظهار کرد: این دوره با هدف آموزش و به‌روزرسانی دانش معلمان با حضور مؤلفان کتب فارسی وزارت آموزش‌ و پرورش دکتر قاسم پور و دکتر نجاران تشکیل شد.
 
وی با بیان اینکه این دوره از 22 دی‌ماه آغاز شده و تا جمعه ادامه داشت، افزود: این دوره ویژه تمام معلم‌های جدیدالورود، حق‌التدریس و نیروهای باتجربه کمتر در بعد آموزشی است. مدیر آموزش‌ و پرورش لارستان مهم‌ترین دلیل تشکیل این کارگاه‌های آموزشی را بالا بردن کیفیت آموزشی و ارتقای دانش معلمان دانست و تصریح کرد: حضور مؤلفان کتب درسی فرصت مغتنمی برای افزایش کسب تجربه است. فیاض‌پور تصریح کرد: این دوره به خاطر حضور گسترده معلمان و همکاران در سه سالن وحدت، غدیر و شهید فراست شهر لار برگزار شد.
 
جعفر حمیدی معاون آموزش ابتدایی نیز در آیین پایانی دوره آموزش معلمان مقطع ابتدایی که با شرکت بیش از 480 معلم از ادارات آموزش‌وپرورش شهرهای جویم، اوز، گراش، اشکنان و لارستان به میزبانی شهر لار برگزاری شد، اظهار داشت: با استناد به تحقیقات انجام‌شده در سال‌های اخیر و عدم توجه به درس ادبیات فارسی به‌ویژه در دوره‌های نخست تحصیلی منتج به ضعف دانش‌آموزان در سایر درس‌ها شده است.
 
وی با اشاره به اینکه بنا به اعتقاد کارشناسان، درس زبان و ادبیات فارسی در میان کتب دروس دوران ابتدایی از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: برای سال تحصیلی 95-96 با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دو تَن از مؤلفان کتب فارسی از وزارت آموزش‌وپرورش به لارستان سفر کردند و معلم‌های مقاطع ابتدایی جنوب فارس را در جریان اهداف تألیف کتب فارسی قرار دادند.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش لارستان به حضور بیش از 480 معلم، معاون و مدیر مدارس از سراسر جنوب فارس در این دوره آموزشی، تصریح کرد: در این دوره حاضران علاوه‌بر آگاه شدن از نظرات مؤلفان کتب درسی وزارت آموزش‌وپرورش، نظرات و پیشنهاد‌های خود را به مسؤولان به شکل کتبی اعلام کردند. این دوره آموزشی از روز چهارشنبه 22 دی‌ماه آغاز و تا امروز جمعه در سه سالن وحدت، غدیر و شهید فراست شهر لار برگزار شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: