تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
زیباترین ملودی، ملودی خنده مردم است
10 بهمن 1395   10:14:59 |  گفت و گو > 
زیباترین ملودی، ملودی خنده مردم است

ریحانه دوستکامی/ عصر لارستان: برنامه شاد حسن ریوندی 4 بهمن ماه سال جاری در سالن شهید تسلیم شهر لار برگزار شد و مورد توجه شهروندان لارستانی قرار گرفت. در حاشیه این برنامه با وی گفت و گویی داشتیم که از نظر خوانندگان می گذرد.
 

جناب ریوندی بفرمایید فضای لارستان را چطور دیدید و چه چیزی باعث شد برنامه ای در لارستان داشته باشید؟
 
تحقیق کوتاهی کردم در خصوص لارستان و مردم اینجا متوجه شدم که این شهر خاستگاه بسیاری از مردان و زنان بزرگ تاریخ از نظر علمی و فرهنگی و هنری است و برای ما افتخار بزرگی است که جایی بیاییم ایفای نقش بکنیم که خاستگاه مردان و زنان بزرگ تاریخ ایران است و ضمن اینکه حضور مردم دیشب در سالن با ان شور و هیجان که اتفاق قشنگی را رقم زدند. ما در کل ایران تنها همایشی هستیم که خانواده بصورت کامل حضور پیدا می کنند. از پدربزرگ تا نوه و این اتفاق ارزشمندی است به لحاظ این که جمع شدن خانواده در کنار هم به شکل سنتی مثل شب یلدا ، مثل زمان سفره سال تحویل و باعث وابستگی بیشتر می شود به نوعی صله رحم اجباری است اما از روی میل و اشتیاق
 
 
 سوالی که خیلی ذهن من را مشغول کرده این است که این برنامه شما کنسرت است یا جنگ شادی؟
 
اسمش را خودم و دوستانم گذاشتیم کنسرت خنده. دلیلش هم این هست که ما به این نتیجه رسیدیم که در جهان موسیقی هایی بسیاری وجود داره و تو ایران خودمون موسیقی پاپ هست ،سنتی هست ، کلاسیک هست و در جان موسیقی هایی مثل جاز ،رپ ،بلوز ، راک و ... ما در تحقیقی که کردیم دریافتیم زیباترین ملودی، ملودی خنده مردم است که هیچ وقت تکرار نمیشود و هیچ وقت شنیدن دوباره آن تکراری و زننده نمیشود. زیباترین ریتم ها در دنیا ریتم خندیدن است.
 
هر کس ریتم خندیدنش با دیگری فرق میکند. و این سمفونی میکس شده دیشب که 3000مدل خنده با هم در برنامه ای که در لارستان داشتم میکس میشد یه صدای گوش نواز که در فضای سالن طنین افکن میشد که انرژی بسیار زیادی را به من می داد.
 
 همچنین برای ما به این خاطر ما گفتیم کنسرت خنده که کنسرت واقعی که در دنیا می تواند اتفاق بیفتد. کنسرتی که هیچ وقت تکرار نمیشود . خنده مردم تکراری نیست هیج وقت من ندیدم کسی بگه خنده عزیزم برایم تکراری شده . خنده پدر ،مادرش ،همسرش ،برادرش ،خواهرش ،دوست نزدیکش . خنده ها اصلا برای هم تکراری نمیشوند . این است که متوجه شدیم بهترین ریتم و بهترین ملودی در جهان همین ریتم ملودی خنده مردم است که همواره حس امید به زندگی را در ما نهادینه کرده.
 
همانطور که در جریان هستید خیلی از مجوز کنسرتها در کشور لغو کردند شما با این معضل روبرو نبودید؟
 
از نظر مجوز در واقع کار ما را میدانید که بالاخره ما هم در تلویزیون و هم در رادیو شرکت داریم و هم در شبکه های اجتماعی و کلیپ های ماکه توی گوشی مسئولین و خانوادهایشان هم که پخش میشود و دیده میشود. انها می دانند کار ما چیست و فقط ممکن است بگویند که چرا کنسرت خنده؟ که ما دلیلش را توضیح دادیم. توی ایران اگر شما نشان بدهید که پایبند به ارزش های نظام هستید و در راستای اهداف نظام حرکت میکنید و با ایجاد این کار خداپسندانه و با ایجاد آرامش که در جامعه شما باعثش میشید دیگر مشکلی پیش نمی آید.
 
واقعا ن مشکلی نبوده. خدا را شکر مسئولین آگاه و با تدبیر ما همیشه همکاری داشتنه اند چرا که انها هم با آگاهی و دانششان نسبت به این موضوع که چقدر میتواند شادمانی اثر مثبتی تو جامعه داشته باشد. با ما همکاری میکنند و دوست دارند مردمشان شاد باشند تا در سایه شادی مردم و جامعه آرام و پراز هنجار داشته باشند تا ناهنجاری.
 
حرف آخر به مردم لارستان؟
 
مردم لارستان بی نظیر بودند دیشب ، یکی از زیباترین ساعتهای زندگیم را رقم زدند که 2ساعت و ربع شد حدودا در کنار مردم خونگرم و دوست داشتنی لارستان بودم.
 
هر کس مطالعه و تحقیق در تاریخ کهن این خطه میکند سر تعظیم فرو می اورد در مقابل این همه بزرگی ، در مقابل این همه فرهنگ و تمدن و در مقابل این همه ایمان و من برای مردم لارستان آرزوی خوشبختی میکنم.
 
به فرموده پیامبر اسلام (ص) می فرماید : هرکس دل مومنی را شاد کند من را شاد نموده است و هرکس مرا شاد کند خداوند بزرگ را خشنود نموده است و امام حسین (ع)سید و سالار شهیدان می فرماید : کسی اندوهی را به واسطه شادی از دل مومنی می زداید خداوند از جایی که گمان نمی برد در زندگیش بلاهای بزرگ را از او دورمی کند و شادی های زایدالوصفی رو به او می بخشد.
 
امیدوارم که همان طور که عشق و علاقه داریم به اهل بیت و پیامبر اعظم الشان اسلام خوب گوش بدهیم به احادیث و روایتشان عمل کنیم و با توکل بر خدا و با عمل به فرمان های خداوند و معصومین راه سعادت و کمال خودمان را پیدا کنیم.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: