تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
همایش ادبی صحبت لاری در لار برگزار شد
24 بهمن 1395   00:17:53 |  فرهنگ و هنر > کتاب و ادبیات
همایش ادبی صحبت لاری در لار برگزار شد

فاطمه خوشرو/عصر لارستان: نخستین همایش صحبت لاری دوشنبه 11بهمن ساعت 6:30 بعدالظهر در تالار وحدت لار برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمد فیاض پور ریاست آموزش و پرورش لارستان پس از خیر مقدم به میهمانان از عوامل اجرایی این همایش قدردانی کرد. وی به مردم ایران به خاطر حادثه پلاسکو و شهادت آتشنشانان غیور و دلاور کشورمان تسلیت و به مناسبت دهه ی فجر تبریک گفت. فیاض پور در مورد اهداف برگزاری این همایش گفت: تقویت فرهنگ خود باوری و هویت ملی و مذهبی و منطقه ای شهرستان لارستان از اهداف این همایش بوده است. وی از مفاخرمذهبی و بزرگانی همچون خاندان حضرت آیت الله آیت اللهی و شخصیت هایی مثل صحبت لاری به عنوان بزرگانی که نسل جوان و نوجوانمان باید نسبت به آنها شناخت بیشتری پیدا کنند نام برد و اجرای چنین برنامه ها و همایش ها را برای دستیابی به چنین شناختی ضروری دانست.
وی ادامه داد: متولیان شهرستان باید در این زمینه ها کوشا باشند و کارهای عمیق تر و بزرگتری را داشته باشند.آموزش و پرورش با حجم کارهایی که داشت استارت چنین همایشی را زد و امید هست که در سالهای آتی باز هم شاهد چنین برنامه هایی باشیم. فیاض پور بیان داشت: یکی از اهداف دیگر ما تقویت روحیه ی سخنوری و نگارش ادبی و متونی است که چه در گذشته و چه امروز داریم.دیگر اینکه اعتماد به نفس دانش آموزانمان را بالا ببریم.
در ادامه کلیپ آموزشی در مورد صحبت لاری پخش شد. بعد از پخش کلیپ خلیل رویینا یکی از اشعار خود را خواند سپس دانش آموز 9 ساله سارارحیمینژاد یکی از اشعار صحبت لاری را خواند که مورد توجه حضار قرار گرفت. پس از خواندن این اشعار عباس رستمی- کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از بخش بیرم لارستان در مورد زندگی و اشعار این شاعر بزرگ و بنام لارستانی به ایراد سخن پرداخت.
در بخش بعدی مراسم کلیپی از زندگی عشایر و زنانی که دوش به دوش مردان خود برای پیشبرد زندگی تلاشمی کردند پخش شد. این کلیپ توسط مهران امیدی از فعالان فرهنگی لطیفی تهیه شده بود. سپس عبدالرضا مفتوحی یکی از اشعار خود را به زبان لاری خواند و در ادامه گروه موسیقی ایراهستان چند قطعه گوشنواز را اجرا نمودند. در پایان دانش آموز خردسال زهرا پورشعیب، و دانش آموز پیش دانشگاهی امیرحسین جمشیدی به شعرخوانی پرداختند.
پایان بخش مراسم تقدیر از دانش آموزان برگزیده ی جنوب فارس در زمینه ی نگارش ادبی بود.
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: